Nedělejte už chyby v SEO

Každý majitel webu nebo e-shopu, který chce, aby jeho stránky vydělávaly, si dává záležet na jejich vzhledu. Ovšem vzhled není to nejdůležitější, co zákazníky přiláká. Zákazníci prvně musí dané stránky najít. Z tohoto důvodu je nutné zpracovat obsah stránek a jejich formu tak, aby byly vhodné pro automatizované zpracování internetovými vyhledávači a dostaly se tak na vyšší pozice. I když mnoho majitelů webu investuje do SEO (Search Engine Optimization), tedy optimalizace pro vyhledávače, často se stejně zlepšení nedočkají. Pojďme se podívat na nejčastější chyby, kterých se v SEO dopouštějí a nedaří se jim kvůli nim dostat na vyšší pozice ve vyhledávačích.


Volte správná klíčová slova

Nejdůležitějším faktorem, který ovlivní nalezení vašich stránek, jsou vhodně zvolená klíčová slova. Dejte si záležet na tom, aby texty na vašich stránkách opravdu obsahovaly slova, která potencionální zákazníci hledají. Berte v potaz to, že vaši zákazníci nemusí znát a mnohdy ani neznají odborné názvy – je sice hezké, že na vašich stránkách používáte odborné a specifické výrazy, ale budou vaši zákazníci opravdu na webových vyhledávačích zadávat tato odborná slova? Při tvorbě textů na vaše stránky se vžijte do role zákazníků a přizpůsobte texty jim. Zjistěte si, jaké výrazy v souvislosti s vaší nabídkou a vašimi produkty lidé nejčastěji vyhledávají a ty pak zakomponujte do obsahu vašeho webu.

Nezapomeňte na domovskou stránku

Domovská stránka neboli Homepage je dalším velmi důležitým faktorem ovlivňujícím SEO. Mnoha majitelům webu přijde nesmyslné tvořit obsáhlou Homepage a raději na ni nasází jen odkazy na další podstránky. A to je právě ta zásadní chyba. I když možná vaše domovská stránka vypadá bez rozsáhlého textu vzhledově lépe, odkud ale mají vyhledávače zpracovávat data? Vyhledávače vyhodnocují údaje vašich webových stránek právě i na základě toho, co máte na vaší domovské stránce, proto si na ní dejte záležet, chcete-li se dostat na přední pozice ve vyhledávačích.

Zvolte správnou URL

Již při výběru URL adresy byste se měli zaměřit na správná klíčová slova. Samozřejmě se můžete na přední příčky ve vyhledávačích dostat i s méně vypovídající URL adresou. Pokud ale bude obsahovat alespoň jedno klíčové slovo, na které jsou vaše stránky zaměřeny, získáte velkou výhodu oproti vašim konkurentům.

Nekopírujte

Již na základní škole nás všechny učili, že nesmíme při písemkách opisovat. Nedělejte to tedy ani při tvorbě webových stránek. Vyhledávače sice nejsou přísné paní učitelky, které porovnají vaše písemky, ale i tak jsou dost chytří na to, aby zkopírovaný obsah poznali. Nejen, že vy se stanete zloději, kteří si přivlastnili cizí obsah, ale jakmile to rozeznají vyhledávače, posunou vaše stránky na tak nízké příčky, že je možná ani nikdo nenajde…

Pozor na duplicitu

Obzvláště u rozsáhlých webových stránek nebo e-shopů se nevyhnete opakujícím se textům. Ovšem toto zdvojení má negativní dopad na SEO a vyhledávače jsou pak „zmatené“, neví, kterou verzi použít, na kterou verzi odkazovat atd. To pak může vést ke snížení pozice vašich webových stránek ve vyhledávačích. Zaměřte se proto na duplicitní texty na vašich stránkách a zkuste je alespoň trochu poupravit. Pokud to nezvládnete sami, obraťte se na zkušeného copywritera, který vám vymyslí originální texty.

Jen fungující odkazy

Také hypertextové odkazy na vašich webových stránkách či e-shopech dokážou značně ovlivnit pozici ve vyhledávačích. A ruku na srdce, i vás samotné určitě dokáže řádně vytočit, pokud kliknete na internetu na odkaz, který je nefunkční. Překontrolujte si proto všechny odkazy na vašich stránkách a zkontrolujte jejich funkčnost. Uděláte tak radost nejen vašim návštěvníkům a zákazníkům, ale i vyhledávačům. Zároveň si dejte pozor i na to, abyste odkazovali pouze na prověřené a kvalitní stránky. Tím vybudujete důvěru vašich návštěvníků, ale i vyhledávačů.

Co poradit na závěr

Na předchozích řádcích jste se dozvěděli, na co si dát pozor a jak pomoci vašim webovým stránkám či e-shopu na vyšší pozice ve vyhledávačích. Pamatujte však na to, že optimalizace webových stránek není jednorázovou záležitostí, ale chcete-li se udržet na předních pozicích ve vyhledávačích, musíte ji provádět pravidelně. Prověřujte, jaká klíčová slova návštěvníci vyhledávají, měňte podle nich obsah vašich stránek, kontrolujte odkazy, aktualizujte. Jen tak docílíte toho, že budete vidět.

Autor: Lucie Formanová -