Nejen zvířátka ze ZOO mohou ohrozit váš projekt!

Neodborný zásah do kódu, špatný linkbuilding, slabý obsah, programátoři, SEO šamani a další mohou být důvodem vašich prolémů. Určitě si teď říkáte, že vám se to stát nemůže - já říkám MŮŽE, stává se to i větším firmám.


Panda 4.0

21. května 2014 napsal Matt Cutts na svůj profil na Twitteru krátkou, ale důležitou větu: "Google is rolling out our Panda 4.0 update starting today." Jinými slovy Google Panda 4.0 je na světě!

Příklady, které ukazují zásah ZOO zvířátka jsou příkladem slabého obsahu - agregátoru zboží a inzertního serveru.

Chyba programátora + SEO šaman

V tomto případě šlo a malou chybu programátor, který upravoval stránky výpisu zboží. Při načtení stránky se zboží dotahovalo AJAXem, takže vše v pořádku. Jen při přímé vstupu na daný filtr se zobrazila stránka bez zboží. Takto chyba měla za následek snížení obsahu stránek o 30 - 60% a propad pozic na klíčová slova až o 40 míst. Kupodivu na tuto chybu zareagoval jen Seznam, Google zobrazoval stejnou stránku nadále na stejné pozici. Na problém se přišlo cca po 20 dnech - SEO šaman dával pokles pozic za vinu změnám v algoritmu Seznamu. Naštěstí šla chyba rychle odstranit. Seznam zareagoval rychle a postupně vrací pozice zpět do původního stavu.

SEO šaman a zároveň tvůrce stránek

Specialista upravoval stránky pro svého klienta 9 měsíců, kdy sliboval "garantoval" první pozice ve vyhledávačích, než došla majteli trpělivost. Sice dodával každý měsíc přehled jím vybraných klíčových slov a jejich postavení ve vyhledávačích, ale nebyla to ta správná slova, které uživatelé opravdu hledají.

Jedná se o měnší stránku s cca 30 podstránkami. Na první pohled vypadá dobře, bez chyb. Na ten druhý pohled zjistíte, že na všech 30 stránkách je použit stejný obsah pro lementy : title,description. Výpis na Google vypadá díky zásahu vyhledávače dobře. Tím zásahem myslím, že vytvořil vlastní popis stránky tímto způsobem: První slovo v title (název firmy) nahradil obsahem prvku H1, který byl ovšem max. 2 slovný. U tohoto projektu zatím dochází k nápravám škody, takže bohužel nemohu dát k dispozici grafy vývoje pozic. Tento odstavec měl spíše sloužit jako varování před levným SEO.

*Nikde neuvádím o jaké projekty se jedná a to z jednoduchého důvodu - dané firmy si to nepřály.

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz