(not provided) - budoucnost?

Pokud jste přihlášený v jakékoliv službě Google a chcete zároveň použít vyhledávání, majtel stránky se "nikdy" nedozví přes jaké klíčové slovo jste k němu přišel. Je to zapříčiněno přechodem Google na bezpečnější protokol HTTPS, který už ze samé podstaty nepřenáší informaci HTTP_REFERRER . Jako náhrazení ztráty těchto informací z Google Analytics, měl posloužit Webmaster tools, ale ani toto není 100%, v mém případě jen 6%.


Doufejme že situace ostatních serverů na tom není až tak špatně.

Za poslední měsíc mám z Google 202 návštěv z toho jich je neuvěřitelých 198 - (not provided), pokud se podívám do Webmaster Tools, o moc více se toho nedozvím -  vidím jen 12 prokliků na 3 klíčová slova.

Přes jaké klíčové slovo bylo uskutečněno 94% návštěv? To už se nikdy, ale nikdy nedozvím.

Úvaha:

Doufám, že všechno je způsobeno jen typem zaměření tohoto server, který není pro "obyčejné lidi", ale pro tvůrce, marketéry, SEO Guru:). A většina těchto lidí, využívá minimálně Gmail, Google Plus.

Ještě malý dotadek, změnou měřícího nástroje nic nedokážete. Není to způsobeno samotným Google Analytics, ale všeobecnou snahou o ochraně osobníh dat a informací. Kam se bude ubírat SEO, cílení na klíčová slova, když nebude existovat (bude, ale nebude moc přesný) seznam vyhledávaných slov?

Pro Google by bylo nejlepší kdyby žádné SEO nebylo - žádné umělé tvoření odkazů, posilování hodnoty určitých stránek. Nenastane tato situace, díky HTTPS protokolu ve vyhledávání? Nebude důsledkem, jen navýšení útrat za PPC kde už je teď místy docela těsno?

Doplnění:

U ostatních mých projektů je podíl na vyhledávání z Google kolem 35-39%.

Co si o to myslíte Vy, jaká % Vás zlobí?

odkaz : zajimavá statistiky 60 webů a jejich poměru not provided zde.

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz