Přenesení projektu copywriteri.cz na nový systém, chyba po chybě, krok za krokem

V tomto seriálu bych vám rád ukázal jak postupně převádím projekt COPYWRITERI na nový systém. Rád bych ukázal všechny chyby, kterých se při tom dopouštím a jak je hledám, jak je řeším. Schválně dělám úpravy postupně, aby bylo možné aspoň trochu sledovat dopady.


Na začátku března jsem jsme se s Jirkou Rosteckým domluvili na převzetí jeho projektu www.copywriteri.cz, který v té době fungoval na WordPressu.  Jakmile jsem dostal přístupy na FPT a SQL, začal jsem zkoumat jak ten systém vlastně vnitřně funguje, snažil jsem se pochopit strukturu, cílem totiž bylo přepsat systém z WP na vlastní řešení psané na míru potřebám samotného systému. Grafickou část jsem moc neřešil, byl jsem rozhodnut použít hotovou šablonu a neztrácet čas vymýšlením kola. 

Pochopení struktury webu a souvislost ve WP bylo až nečekaně rychle, takže napsaní migračního skriptu, založení (vymyšlení vlastní struktury) zabralo cca 1 hodinu, celkově přepsání celého systému do jeho stavu jak je dnes trvalo dle mých měření cca 45 hodin. No a tady to jednoduché a skvělé končí. 


Den D - oficiální převod domény a spuštění nové podoby stránek

Tímto dnem se nakonec stal 4.4.2016 ve 13:12 odpoledne. Pro návštěvníky vše funguje jak má, registrují se a podávají poptávky a já začínám řešit všechny 


  • na všech podstránkách je vyplněn jednotný element TITLE
  • META description není vyplněn vůbec
  • pro většinu stránek z původní verze neexistuje obraz na nových stránkách - stovky nových 404
  • změna struktury url - žádný chybový kod

4.4. - první úpravy

První úpravou bylo doplnění titulků do všech podstránek na webu. Description jsem zatím neřešil, výběr snippetů nechávám zatím na vyhledávačích. V tento den mi z Google přišel také e-mail s upozornění na zvýšený výskyt 404ky na webu.


5.4. - řešení 404

Čekal jsem, že se počet 404 zvýší, jelikož jsem na některé výběrové stránky (filtry s pevně danou URL) zapomněl. Jenže já také zapomněl na ROBOTS.txt a sitemapu kde byly stále vygenerovány původní URL - bylo jich 37. Tolik jich měl Google pro danou sitemapu v evidenci, v grafu jde vidět nárůst počtu URL po nahrání nové sitemapy.




Na webu jsem konečně nachystal chybovou stránku pro kód 404. Dalším krokem bylo nastavení správného přesměrování původních adres na novou strukturu - první vlně jsem převedl jen detaily profilů copywriterů. V příštím týdnu se chystám převést i filtrovací stránky pro hledání.


Změna návštěvnosti a pozic ve výsledcích hledání

Na hodnocení vlivu chyb na návštěvnost je zatím ještě moc brzy. Přece jenom první den spuštění po rozeslání newsletteru všem registrovaným, byla návštěvnost mnohem vyšší než byl její průměr.

Graf pozic zatím přikládám jen z Search Console, jelikož klíčová slova jsem začal měřit až v den přechodu s intervalem 7 dní - není potřeba sledovat pozice každý den.



8.4. - chování vyhledávačů

Po všech změnách co jsem udělal, jsem nikde nenechával web znovu přeindexovat, vše nechávám na přirozeném chování. Google už postupně zobrazuje nové URL. Seznam je trochu pomalejší, nově nafoceno je 8 stránek a co se týká snippetů nenastala žádná změna. Jsem zvědavý jak dlouho bude oběma vyhledávačům trvat, než bude vše jak mí být.


Další informace o vývoji projektu se budu snažit zveřejnit zase za týden.

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz