Sledování pozic ve vyhledávačích

Měření pozic ve vyhledávačích není nikdy 100%, ať Vám říká kdo chce, co chce. U Seznam.cz nejsou výsledky měření tak odlišné, jako u Google.cz. Mají Vaši kamarádi Google+ nebo jiný účet? Stačí být přihlášen na samotném Google a jednotlivé výsledky se mohou různit.


Zkuste si pod svým přihlášením něco vyhledat, a pak to samé vyhledat pod účtem kamaráda, nebo bez přihlášení, a uvidíte, že výsledky vyhledávání budou odlišné. Google se snaží výsledky personalizovat, tzn. upravit výsledky hledání jednak podle Vašich aktivit na Google, jednak podle toho, odkud jste.

To, že jste při přihlášení na Google na nějaké slovo na 2. pozici ještě neznamená, že Vás takto vidí i ostatní uživatelé, kteří hledají stejné slovo.

Jediná možnost, jak se dozvědět na které pozici se Vaš server vyskytuje při hledání na google, je v Google Analytics - Google webmaster tools

Pozice nejsou vše! Neměřte pozice na slova, přes která k Vám nikdo nechodí - pokud na tato slova neplánujete linkbuilding do budoucna.

př.: Na výše uvedeném obrázku je vidět, že slovo SUDOKU je velice vyhledávané, ale mé CTR je něco kolem 2%.

Vhodné by bylo překontrolovat popisky a titulky dané stránky, které v Google vyjííždí - jestli tam není něco, co by návštěvníky odradilo od kliknutí. Dalším krokem by mohl být cílený linkbuilding na slovo SUDOKU.


Vyzkoušejte si, na jaké pozici jsou Vaše stránky - měření 1 projektu zdarma

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz