Jak získat více prokliknutí při stejných pozicích ve výsledcích hledání?

Všechny výsledky vyhledávání "soutěží" o pozornost uživatelů. Atraktivnější snippet na druhé pozici může mít více prokliknutí než ten "nudnější" snippet na první pozici.


Co je optimalizace prokliků (CTR)?

Optimalizace CTR je proces přetváření zobrazení na více kliknutí díky zvýšené atraktivitě snippetu (úryvků).

Vytvoření "magnetu pro klikání"

Existuje mnoho faktorů, které ovlivňují rozhodnutí uživatele na něco kliknout:

  • Snippet (úryvek) - title, description
    • klíčová slova
    • výzva k akci
    • apel
    • zvědavost
    • zpráva
    • shoda dotazu
  • Special SERP Features
    • Knowledge Graph Panel nebo Carousel
    • Featured Snippets
    • Video / Zprávy / Obrázky
  • Kontext hledání
    • čas
    • lokace
    • zařízení
  • personalizace
  • lokální výsledky
  • Rich Snippets / Schema
  • ...to není samozřejmě vše

Některé z výše uvedených faktorů jsou mimo naši kontrolu, ale u zbytku je příležitost pro vyšší CTR a vyšší provoz. Mezi zřejmé příležitosti pro optimalizaci CTR patří určitě schéma, lepší titulek.

Příklad: Výsledky videa

Na některé dotazy se stále ve výsledcích zobrazuje pás videií. V důsledku toho je naše CTR velmi nízké, bez ohledu na to, jak tvrdě pracujeme na našich snippetech (úryvcích). Místo toho, aby jsme dané dotazy přestali řešit/snažit se dosáhnout lepších výsledků, zkusíme popřemýšlet nad strategii pro YouTube.

Příklad: Výsledky obrázku

V následujícím příkladu existují faktory snižuji CTR, které se zdaji být mimo naši kontrolu. Knowledge graph (karusel a panel) a obrázkové výsledky.



I když je CTR výsledků označených v šedé barvě nižši než by se očekávalo, můžeme situaci ještě využít tím, že dostaneme některý z našich vlastních obrázku mezi prvních pět a v důsledku toho budeme mít dvě zastoupení ve výsledcích hledání.

Pro Tip: Méně je více

Pokud jsme ve výsledcích "obklopeni" konkurencí, vytvoříme krátký a elegantní snippet (úryvek) se spoustou bílého místa kolem našeho zápisu. Oči uživatele budou přitahovány, CTR bude vyšší než se očekávalo. Tuto metodu jsme použili již několikrát za poslední roky.


Nejlepší část

Data CTR jsou k dispozici v Google Seaech Consoli. Sledujte čísla a snažte se pochopit, které dotazy a stránky mají velmi nízké hodnoty CTR. To bude výchozí bod pro získání více kliknutí ze stejné pozice.

Závěr

Optimalizace CTR je zdaleka nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak přivést nové návštěvníky. Jedná se o základní metodu SEO, která se velmi často ignoruje. Než se začnete honit za odkazy a snít o hlavních marketingových kampaních s obsahem, ujistěte se, že vaše snippety nejsou pro budoucí návštěvníky překážkou. Google ani Seznam nikde neslibují, že budou ve výsledcích zobrazovat snippety podle našeho nastavení Title a description, ale pokud nemají jiný důvod, tak to tak dělají.





Článek byl převzat se svolením Dana Petrovice https://dejanseo.com.au/same-rank-more-clicks/

Další zdroje pro inspiraci

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz, provozovatel COPYWRITERI.cz a po delší době poskytuji SEO/marketingové konzultace.

Vyzkoušej systém na 14 dní zdarma OK, jdu do toho!


Vyzkoušej systém na 14 dní zdarma OK, jdu do toho!

Máte dotazy? Zeptejte se nás

Kvalitní support je pro mě základ. Zeptejte se mě na messengeru, odpovím co nejrychleji to půjde.

napiš otázku