Všechny výsledky vyhledávání "soutěží" o pozornost uživatelů. Atraktivnější snippet na druhé pozici může mít více prokliknutí než ten "nudnější" snippet na první pozici.
Optimalizace CTR je proces přetváření zobrazení na více kliknutí díky zvýšené atraktivitě snippetu (úryvků).
Existuje mnoho faktorů, které ovlivňují rozhodnutí uživatele na něco kliknout:
Některé z výše uvedených faktorů jsou mimo naši kontrolu, ale u zbytku je příležitost pro vyšší CTR a vyšší provoz. Mezi zřejmé příležitosti pro optimalizaci CTR patří určitě schéma, lepší titulek.
Na některé dotazy se stále ve výsledcích zobrazuje pás videií. V důsledku toho je naše CTR velmi nízké, bez ohledu na to, jak tvrdě pracujeme na našich snippetech (úryvcích). Místo toho, aby jsme dané dotazy přestali řešit/snažit se dosáhnout lepších výsledků, zkusíme popřemýšlet nad strategii pro YouTube.
V následujícím příkladu existují faktory snižuji CTR, které se zdaji být mimo naši kontrolu. Knowledge graph (karusel a panel) a obrázkové výsledky.
I když je CTR výsledků označených v šedé barvě nižši než by se očekávalo, můžeme situaci ještě využít tím, že dostaneme některý z našich vlastních obrázku mezi prvních pět a v důsledku toho budeme mít dvě zastoupení ve výsledcích hledání.
Pokud jsme ve výsledcích "obklopeni" konkurencí, vytvoříme krátký a elegantní snippet (úryvek) se spoustou bílého místa kolem našeho zápisu. Oči uživatele budou přitahovány, CTR bude vyšší než se očekávalo. Tuto metodu jsme použili již několikrát za poslední roky.
Data CTR jsou k dispozici v Google Seaech Consoli. Sledujte čísla a snažte se pochopit, které dotazy a stránky mají velmi nízké hodnoty CTR. To bude výchozí bod pro získání více kliknutí ze stejné pozice.
Optimalizace CTR je zdaleka nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak přivést nové návštěvníky. Jedná se o základní metodu SEO, která se velmi často ignoruje. Než se začnete honit za odkazy a snít o hlavních marketingových kampaních s obsahem, ujistěte se, že vaše snippety nejsou pro budoucí návštěvníky překážkou. Google ani Seznam nikde neslibují, že budou ve výsledcích zobrazovat snippety podle našeho nastavení Title a description, ale pokud nemají jiný důvod, tak to tak dělají.
Článek byl převzat se svolením Dana Petrovice https://dejanseo.com.au/same-rank-more-clicks/
0 komentáře