Co u Vás uživatel hledá a většinou nenachází?

Určitě již máte své stránky a sledujete ty nejdůležitejší vyhledávací dotazy, brandová slova. Ale existují i ostatní fráze, které k Vám návštěvníka přivedou (i v tuto chvíli přes ně určitě někteří přicházejí), ale Vy pro ně nemáte přesnou cílovou stránku.

Píši o dotazech typu "jak něco udělat", "proč to nedělat", "auto vs. motorka" atd. Lidé se na internetu ptají jednoduchým způsobem a hledají co nejlepší odpověď. Proto, když už k Vám návštěvník příjde na podobný dotaz, je přece v zájmu všech, aby na něj dostal odpověď - FAQ


Nejjednodušším způsobem jak naplnil FAQ je, když si Ti, co znají produkt, nejlépe sednou a vymyslí si 100 otázek, které mohou uživatele zajímat. A pak na každou z ních ve 30 slovech odpovědět.

Věřím, že tento způsob funguje ve většině firem.

Nejlepší způsob jak zjistit co uživatele zajímá, je podívat se do Google Analytics.

Za předpokladu, že jste již GA nainstalovali na vašem webu, a že víte něco o tom, jak se přihlásit do svého účtu, pak:

1)Klikněte na Pokročilé segmenty

2)Zvolte tlačítko na spodní pravé straně s názvem "Nový vlastní segment"

3)Vyberte klíčové slovo ze seznamu proměnných segmentu.

4)Poté zvolte "Matching RegExp"

5)Do textového pole vložte tento malý kod - můžete si jej upravit dle potřeb

\b(přidání|delá|dělat|kdo|co|kde|kdy|proč|jak|určit|umět|\?|je|jsou|byl|býti|bylo|versus|vs|vs\.|nejlepší)\b

Nastavili jste filtrování pro každého, kdo přijde na vaše stránky pomocí klíčových slov v rámci závorek, včetně jakéhokoliv dotazů, které obsahují otazník.

6)Dejte filtru název. U nás je to "Přidat do FAQ", protože to je přesně to, co se má stát.

7)Uložte segment a zapněte jej.

8)V levém sloupci klikněte na "zdroje návštěvností", pak "zdroje", nsáledně "vyhledávání", a pak "neplacené".

9)Nyní nastavte časové období pro zobrazení pouze na jeden den - včera.


Zde je výpis z našeho server sudokuliga.cz

Tento úryvek je stručné shrnutí článku http://www.seomoz.org/blog/using-google-analytics-to-power-an-effective-qa-strategy, autor článku nám dal svolení k využití jako zdroje informací pro tento server.

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz