Google Search Console - novinky v SEMORU

Propojení s Google Search Console (GSC) už nám funguje nějakou dobu. K dispozici byl zatím jen historický přehled prvních 5000 klíčových slov (zobrazení, kliknutí, pozice). Většina z Vás to využívá k archivaci dat jelikož v GSC je k dispozici jen posledních 80 dní.

Přečíst

Alerty - denní kontrola Vašeho projektu

Každý den kontrolujeme změny u Vašeho projektu. Doteď jste se o nějaké změně dozvěděli max. při přihlášení do systému a sledováním konkrétního reportu. Nyní máte možnost si některé "alerty" zapnout a být na změny upozorněni e-mailem.

Přečíst

Jak zjistím nové landing pages ve výsledcích hledání?

Pokud pravidelně (i jednou za čas) měříte pozice klíčových slov bude Vás zajímat kromě pozic Vašeho projektu také pozice Vámi určené konkurence. Krom těchto dvou základních bodů bych přidal ještě jeden - nové vstupní stránky (landing pages), které se začali zobrazovat na první straně výsledků hledání.

Přečíst

Komunikace mezi členy týmu

Pro jednodušší komunikaci mezi členy týmu, kteří mají přistup k vybranému projektu je nyní k dispozici možnost posílat si zprávy v rámci systému SEMOR. Nemusíte tak otvírat jiné komunikační prostředky (e-mail, slack, messenger a podobně.)

Přečíst

Seznam Webmaster Tools - využití

Seznam.cz v dubnu spustil vlastní rozhraní pro webmastery, které známe většinou z Google (Search Console). Zatím se jedná o BETA verzi, kde moc dat nenajdeme, ale i s tím co najdeme se dá dobře pracovat. Přímo v rozhraní je jen 1 graf s informacemi o procházením Vašeho projektu robotem, kolik stránek je v indexu, kolik jich má nějaký problém a kolik jich je přesměrováno. Pokud se chcete dozvědět, které adresy jsou chybné/přesměrované není to zas tak uživatelsky příjemné - ke všem datům se jde dostat přes API.

Přečíst

SEMOR 2.0

Proč máme nový systém a co bude dál?

Přečíst

Linkbuilding prakticky: odhalte nevyužité odkazové příležitosti

Způsobů, jak získat zpětné odkazy, je celá řada. Ovšem mezi ten nejjednodušší patří setřídění stávajících, ale nevyužitých odkazových příležitostí. Takže jak na to?


Následující otázky zasílám lehce upravené v dotazníku klientům. Odpovědi nám umožní udělat si pořádek v odkazových příležitostech + často zdarma nebo s minimálními náklady získat hodnotné zpětné odkazy. Aby ale nezůstalo jen u otázek z dotazníku, uvedu i příklady z praxe.


Přečíst

Do nového roku 2017 s novým systémem

Po skoro 5 letech povozu SEMOR.cz jsem se rozhodl jej zmodernizovat. Rád bych do Vánoc nejpozději do Nového roku spustil celkově nový systém (zrovna přepisuji frontend i backend, zůstala jen DB). Všechny přehledy, které doposud znáte zůstanou i v nové verzi, jen budou jinak "rozházeny" do jiných skupin. 


Přečíst

Marketingový plán (checklist)

Připravuji pro Vás seznam (checklist) pro základní nastavení a správu Vašeho projektu. Prozatím mám připraveno 45 bodů rozdělených do 5 kategorií.

Přečíst

Plán pro on-page SEO za využití reportu Vyhledávacích dotazů z Google Search Console a Návrhu klíčových slov

Víte přes jaká slova k vám lidé chodí na web? A víte na které stránky chodí a zda jsou to ty správné cílové stránky? A přivádí Google na váš web návštěvnost na všechna relevantní slova?


Pokud použijete nový report Semoru a dáte si s tím trochu práce, uděláte pro svůj web milový krok dopředu, a to nejen z pohledu SEO.

Přečíst

Přenesení projektu copywriteri.cz na nový systém, chyba po chybě, krok za krokem

V tomto seriálu bych vám rád ukázal jak postupně převádím projekt COPYWRITERI na nový systém. Rád bych ukázal všechny chyby, kterých se při tom dopouštím a jak je hledám, jak je řeším. Schválně dělám úpravy postupně, aby bylo možné aspoň trochu sledovat dopady.

Přečíst

Zákaznická péče - jako od maminky

Pamatujete, když jste byli nemocní a maminka vám připravovala strouhaná jablíčka s piškotem a heřmánkový čajíček? Stejně intenzivně se Víťa Michálek stará o své klienty.

Přečíst

Corny BIG #Futsalkap

Zítra 13.2.2016 pořádají @HolkyFutsalky turnaj ve futsalu. Kromě toho, že jsme jedním z hlavních partnerů a holky od nás mají dresy připravil jsem si pro účastníky / návštěvníky turnaje malou "soutěž".

Přečíst

Doplnění informací v detailu klíčového slova

Dnes jsem všem projektů, které mají nastaveno propojení do Search Console doplnil dvě nové informace v detailu každého měřeného klíčového slova. Více informací ohledně propojení s Google Search Console si můžete přečíst na našem blogu - https://www.semor.cz/blog-predikce-navstevnosti-search-console-5965.html.

Přečíst

Zeptej se Filipa 1. díl YouTube pořadu

Přečíst

Osobní blog: Jaký byl rok 2015 a jaký bude ten další?

Rozhodl jsem se napsal osobní blog, a jelikož jsem na podzim neprodloužil svou osobní stránku (moc jsem tam nepsal) budu tento článek muset umístit zde. 

Přečíst

Nejčtenější články za rok 2015

Na konec roku jsem si pro vás připravil malý žebříček těch nejčtenějších článků vydaných v roce 2015.

Přečíst

Záznam z webináře

16.12 9:00 se uskutečnilo první představení systému. Snažil jsem se ukázat všechny možnosti, které systém nabízí. 

Přečíst

Broken Link Finder 1.část

Co to vlastně je broken linkbuilding? Výstižně jej popsal Marek Hnátek http://blog.marekhnatek.cz/broken-linkbuilding-38/ Nyní vám přinášíme možnost prohledávat tématické weby a hledat tyto "chybné odkazy".

Přečíst

Návrhář klíčových slov - zrychlení při práci na klíčovce 1.část

Takzvaná "klíčovka" neslouží jen pro SEO, ale i pro PPC, návrh struktury webu, linkbuildink atd. Již nějakou dobu pro vás připravuji nástroj právě pro zjednodušení práce s klíčovými slovy a jejich analýzou.

Přečíst

Jak může ovlivnit našeptávač seznamu návštěvnost.

Asi všichni kteří se zabývají SEO řešili problém, jak se na konkrétní frázi dostat na přední místa ve vyhledávači. I v našem projektu jsem řešil něco podobného.

Přečíst

Online školení SEMOR 16.12

Rozhodl jsem se ještě v tomto roce uspořádat online školení práce se systémem SEMOR.cz.  Přesný termín je 16.12.2015 od 9:00

Přečíst

Data z Search Console - skvělá pomoc při tvorbě linkbuildingové / obsahové strategie

24. února 2015 vydal Michal Krutiš článek o predikci návštěvnosti pokud se zvýší pozice měřených slov (jednalo se o měření vybraného vzorku slov) . 17. listopadu zveřejnil svou práci Chris Liversidge, který analyzuje data z Google Search Console (SC), nejlepšího zdroje informací o vašich stránkách. Liversidge píše o limitu 5000 řádku pro export pozic při výběru dat do jeho analýzy. Pokud chcete z SC vydolovat ještě více klíčových slov musíte si zpracovávat data po jednotlivých dnech, kde je sice také limit 5000 řádků, ale s určitou pravděpodobností při takovém zpracování dostanete v celkovém součtu více klíčový slov než při výběru "od - do". Stejný postup zpracování dat (po dnech) máme i v našem systému viz. minulý článek.

Přečíst

Začátek spolupráce se systémem MarketingMiner.cz

+


Dnešním dnem začínáme spolupracovat se systémem Filipa Podstavce www.marketingminer.cz. Propojení systému bude probíhat postupně a slibujeme si od něj lepší práci s klíčovými slovy, rychlejší práci s odkazy - získávání kontaktů, hledanost klíčových slov atd..

Přečíst

Zjistěte co lidé nejvíce sdílí na stránkách vašich konkurentů

Potřebujete zjistit, které stránky vašeho projektu jsou ty nejsdílenější? Nebo chcete porovnat sdílenost obsahu vašich konkurentů a inspirovat se tak?

Přečíst

Chyby při procházení webu - informace z Google Search Console

Dnes Vám přinášíme malou úpravu v systému. Každý projekt, který je propojen s Google Search Console (Webmaster Tools) má nyní v menu TECHNICKÝ STAV novou položku "Chyby procházení". Chyby z procházení Vašeho webu pomoci Google stahujeme každý den.

Přečíst

Jak se dařilo TRICERO v srpnu

Pravidelný měsíční report je tady. Srpen byl trošku horší, ale tak nad naše očekávání.

Přečíst

Informace o Google Universal Search a Seznam.cz

Universal Search potkáváte při vyhledávání skoro pořád. Jsou to výsledky hledání odkazující do ostatních služeb vyhledávače. Na Google i Seznam jsou to např. mapy, obrázky, videa (YouTube,Stream), Zboži.cz. Tyto výsledky odsunují přirozené výsledky hledání. Dnes pro vás máme malou úpravu. Ve výpisu 1. stránky SERPu u každého klíčového slova se nyní zobrazují informace o těchto dopňujících možnostech.

Přečíst

Zobrazení konkurence podle nastaveného segmentu (štítků)

Dnes vám přinášíme malou novinku v možnosti výpisu a hodnocení konkurence. Základní předpokladem pro tuto funkci je, že máte u svých měřených klíčových slov nastaveny štítky (segmenty).

Přečíst

Druhý měsíc TRICERO, report č.2

Dnes přinášíme 2. report z vývoje projektu TRICERO. Nastal určitý pokrok v návštěvnosti, i vývoji celého projektu.

Přečíst

Návrh klíčových slov pro měření

Nevíte na které klíčová slova měřit pozic pro svůj projekt? Stále platí, že nejlepším zdrojem pro klíčová slova u již běžícího projektu je Google Search Console (Webmaster Tools), Google Analytics a pokud využíváte PPC systémy. Dnes přináším první verzi nového návrhaře klíčových slov.

Přečíst

Nový projekt TRICERO krok za krokem se všemi chybami report č.1

Rozhodl jsem se každý měsíc reportovat vývoj projektu jak z pohledu úprav pro vyhledávače, linkbuilding tak statistiky návštěvnosti, sociálních sítí.

Přečíst

Mobilegeddon, jaký vlastně je (byl)?

Společnost Google začala od 21. dubna postupně po celém světě nasazovat do svého vyhledávače nový algoritmus „mobile-friendly“, který upřednostňuje ve výsledcích vyhledávání (jen pro mobilní telefony) webové stránky, které jsou vhodně optimalizované k prohlížení na přenosných zařízeních. Ve spolupráci s Marii Štouračovou www.mobilniseo.cz jsme vybrali jedno téma pro měření mobilních výsledků pomocí našeho systému.  Od  19.4 měříme každý den 781 klíčových slov do 30. pozice v rámci tématu - recepty a vaření. V článku se podíváme na změny v pozicích některých webů, které jsou přizpůsobeny mobilům, a těch které nejsou.

Přečíst

Potřebujete jednorázové měření pozic, jen na vyžádání? U nás to není problém

Ne vždy je potřeba měřit pozice klíčových slov v pravidelném intervalu. Často se setkávám s potřebou změřit pozice před "SEO úpravami" a následně po nich. Popřípadě jednorázové změření pozic při analýze klíčových slov. Máme pro vás jednoduché řešení.

Přečíst

Jaky byl 3. SEOrestart ?

V pondělí 15. 6. 2015 se konal již třetí SEOrestart a já jsem strašně zvažoval, zda jet či nikoliv. Nakonec jsem se chytil lana od SEMOR kdy prostě chtěli, aby tam někdo jakoby za ně jel. A vlastně to taky bylo o tom, že jsem nebyl líný a zeptal se jak to jako bude. A tak jsem jel na SEO restart. Měl jsem v tu dobu i svátek tak jsem tu výzvu přijal i jako takový malý dárek k jmeninám.

Přečíst

Nový nástroj pro linkbuilding..

V rámci našeho systému už několik týdnů vyvíjím nový nástroj pro hledání "příležitosti" / možností pro linkbuilding. Chtěl bych vás tímto požádat o pomoc s jeho dalším vývojem. Pomůžete mi velmi jednoduše, stačí napsat jaké nástroje využíváte k hledání příležitosti nyní a jaké vlastnosti by podle vás měl mít nový nástroj.

Každého kdo nám pošle svůj návrh, pozveme k BETA testování (jakmile bude nástroj hotov).

Přečíst

Pište o SEO a marketingu u nás

Hledám autory, kteří by rádi jednou za čas napsali článek na téma, které si sami navrhnou.

Přečíst

Chceš jet na SEO restart 2015?

Jelikož  nemohu na letošní SEO restart přijet osobně. Rohodl jsem se, dát tu možnost někomu jinému. Někomu, kdo by měl zájem jet místo mě?

Přečíst

62 dní na HTTPS, co se stalo - minireport

28.3.2015 jsme přešli s naším webem kompletně na HTTPS protokol.  Nebylo to nijak plánované. Ráno se koupil certifikát a v poledne web běžel na zabezpečeném protokolu. Skvělá příležitost otestovat chování vyhledávačů při takové změně URL (ano pro vyhledávače je to kompletně nová URL)

Přečíst

Měření pozic pro mobilní hledání

Výsledky hledání na mobilech nabyly na významu nejvíce 21.4.2015, kdy Google upravil algoritmus vyhledávání.  U nás o něm jako jeden z prvních psal Lukáš Pitra a Pavel Ungr. Být na předních pozicích je na mobilních zařízeních důležité, velmi často se při hledání setkáte s variantou 2 PPC reklam a 1 přirozeného výsledku. Nic víc na obrazovce neuvidíte.

Přečíst

Data pro každého!

Připravil jsem pro vás nový přehled informací tykající se vašich měřených klíčových slov. Kromě sledování pozic pro váš projekt nebo konkurenci, vám dnes dám k dispozici data všech domén které se zobrazují při vašem měření. Skore viditelnosti, rozložení pozic, analýza vstupních stránek pro jakoukoliv doménu v rámci vašeho měření - nebude vás to stát ani korunu na víc.


Přečíst

Google Mobile Update - kde přesně sledovat změny?

Dnes 21.4.2015 Google spustil avizovaný algoritmus, který má v mobilním vyhledávání zvýhodnit weby, které jsou přizpůsobené mobilům. Kde tyto změny můžete sledovat? Více informací se určitě dočtete v dnešním článku od Pavla Ungra http://blog.bloxxter.cz/mobilni-weby-maji-ode-nynejska-prednost-v-mobilnim-vyhledavani/.

Přečíst

Hromadné přehledy, ulehčujeme vaši práci


Nedávno se Pavel Martinovský v rozhovoru pro konkurenční službu Collabim zmínil, co by se mu líbilo a ulehčilo mu jeho práci. Pavel zmiňoval možnost hromadného mazání, štítkování klíčových slov - to už v systému nějakou dobu máme. Tím hlavním ale byly hromadné přehledy pro vybraná klíčová slova. Procházet jednotlivá slova je časově velmi náročné. Netrvalo to ani 72h a zmiňované přehledy vám přinášime jako první v našem systému. Nyní, pokud máte u klíčových slov nastaveny štítky, je to otázka 2 kliknutí.

Přečíst

Analýza trhu - jednorázové měření pozic

Připravil jsem pro vás možnost nechat si analyzovat klíčová slova bez nutnosti zádávání cílové URL. Každé vložené slovo bude změřeno jen 1x a následně budou zpracovány nalezené URL.

Přečíst

Nebojte se automatizace v SEO

Nejednomu SEO konzultantovi vyskočí husí kůže, když slyší slovo „automatizace“. Pravděpodobně proto, že si vybaví masivní nakupování odkazů, hromadnou registraci do katalogů, automatizovaný komentářový spam apod.

Ale nebojte se, v tomto článku vám popíšu praktiky bílé jako sníh v národním parku. Díky nim ušetříte cenný (a pro klienty drahý) čas, budete mít věci pod kontrolou a můžete se věnovat dalším činnostem.

Článek je spíše přehledový a dává tipy, co vše lze automatizovaně sledovat. U každého bodu najdete odkazy na další zajímavé zdroje.

Přečíst

(not provided) pomoc s řešením?

Už jsou to více jak 3 roky co Google přestal předávat informace o vyhledávaném klíčovém slovu. Na konci roku 2014 jsem připravil rozšíření do Google Chrome, které vám tuto práci mnohonásobně urychlí.

Přečíst

Vlastní události - poznámky k projektu

Tuto možnost učitě znáte z Google Analytics, kde se můžete ukládat poznámky ke konkrétnímu projektu a datu. Podobnou možnost máte nyni i v našem systému. Pro každý projekt si můžete vkládat vlastní události.

Přečíst

Uživatelské moduly - dashboard

Připravil jsem pro vás menší novinku. Pro každý projekt si nyní můžte definovat vlastní uživatelské moduly pro rychlý přehled - dashboard.

Přečíst

Nečtenější články roku 2014


Připravil jsem pro vás přehled 5 nejčtenějších článků, které u nás vyšly v roce 2014.

Přečíst

Má smysl optimalizovat web pro mobilní zařízení?

Určitě jste o tom slyšeli. Má smysl redesignovat web, připravit mobilní verzi a nebo jej ponechat v desktopové verzi? Přemýšleli jste někdy o tom? A nebo hledáte své pro a proti, proč to dělat či nedělat?

Přečíst

Trocha pomoci při hodnocení konkurence

U každého měřeného slova nyní automaticky zobrazujeme prvních 5 výsledků z každého vyhledávače. 

Přečíst

Periodická tabulka SEO

Dnes vám představím periodickou tabulku prvků úspěchu v SEO, skvělou infografiku od kolegů z webu SearchEngineLand. Je stoprocentně pravdivá a skvěle vystihuje, co je pro úspěšné SEO potřeba. Jak víme, SEO je velmi složitá problematika, o které již byly napsány stovky knih a tisíce článků. Kolegům se ale povedlo problematiku elegantně zjednodušit a vměstnat do jedné přehledné infografiky, které se vejde na jednu stránku.

Přečíst

Pozice podpůrných stránek - microsite

Každý si nyní může měřit pozice i pro podpůrné projekty. Tyto přidané domény se měří jen do 20 pozice ve vyhledávačích, měření probíhá jedině pro stejná klíčová slova jako u hlavního projektu.

Přečíst

Jak mi SEMOR pomáhá v práci?

V tomto článku bych rád popsal svou práci se systémem SEMOR, který nyní aktivně využívám pro analýzu svých webů. Zároveň bych SEMOR rád porovnal s konkurenčním systémem MOZ, od kterého jsem před krátkou dobou z důvodu opakovaných technických chyb odešel.

Přečíst

Skvělá možnost se potkat - Marketing Festival 2014

Už tento pátek 31.10 dorazím stejně jako mnoho z vás do dění letošního #mktfestu a chci si jej pořádně užít.

Přečíst

Slavíme 2. narozeniny a máme dárek pro vás


Přečíst

Konkurence - nová podoba už brzy

Po nějaké době tady máme opět další vylepšení systému. Tentokrát jsem na vaše žádosti upravil položku konkurence. Donedávna zde byl vidět jen přehled konkurence s možností si nějakou vybrat, tato možnost stále v systému zůstala jen jsem připravil pár novinek.

Přečíst

Na čem pracujeme?(Co se chystá)

Od poslední úpravy systému už uplynula docela dlouhá doba. Rád bych se podělil o chystané novinky, ať více na čem se u nás pracuje.

Přečíst

Jak vytěžit z Google Merchant maximum?

Nevíte si rady s nastavením PLA kampaní? Nevěšte hlavu, chce to jen dodržet několik pravidel od Google a dát si práci s optimalizací. Můžete tím získat nový marketingový kanál, který vám přinese výhodu nad konkurencí. Jak na to?

Přečíst

Zpracováváme data z Search Console (Google Webmaster Tools)

Search Console Google Webmaster Tools by měl být základním pracovním nástrojem každého webmastera / SEO konzultanta a nejlépe funkci SC popisuje ve svém článku Lukáš Pitra http://www.lukaspitra.cz/google-webmaster-tools-a-seo/.
V našem systému máte nyní možnost jednoduše SC propojit  a získávat automatizovaně důležitá data, která dlouhodobě uchováváme tzn. po pár dnech máme k dispozici informace o klíčových slovech, které v SC již nenajdete (Google dovoluje zobrazovat data jen 90 dní zpětně)

Přečíst

Jak správně vyhodnocovat konverzní poměr

Určitě jste to již slyšeli. Smyslem každého webu není pouze zvyšování návštěvnosti na veškerá klíčová slova, ale jde především o konverzní poměr. Umíte jej však správně vyhodnocovat a počítat? Mnoho z vás jistě překvapím, že používáte nevhodnou interpretaci této metriky a pravděpodobně sledujete "jiný typ" konverzního poměru, než byste původně chtěli sledovat.

Přečíst