Data z Search Console - skvělá pomoc při tvorbě linkbuildingové / obsahové strategie

24. února 2015 vydal Michal Krutiš článek o predikci návštěvnosti pokud se zvýší pozice měřených slov (jednalo se o měření vybraného vzorku slov) . 17. listopadu zveřejnil svou práci Chris Liversidge, který analyzuje data z Google Search Console (SC), nejlepšího zdroje informací o vašich stránkách. Liversidge píše o limitu 5000 řádku pro export pozic při výběru dat do jeho analýzy. Pokud chcete z SC vydolovat ještě více klíčových slov musíte si zpracovávat data po jednotlivých dnech, kde je sice také limit 5000 řádků, ale s určitou pravděpodobností při takovém zpracování dostanete v celkovém součtu více klíčový slov než při výběru "od - do". Stejný postup zpracování dat (po dnech) máme i v našem systému viz. minulý článek.


Jen pro připomenutí

Pokud máte svůj účet propojen s Google Search Console (což je otázka 2 kliknutí v nastavení) a máte i nastaveno zpracování dat pro konkretní projekt. Budeme každý den zpracovávat data týkající klíčových slov a ukládat si je, aby bylo možné s nimi i historicky pracovat. Search Console nabízí data jen 90 dní zpětně - už po první dnu od propojení máte tedy k dispozici více dat než na Google. U některých projektů mají jejich správci již 2 roky dat týkající se vývoje klíčových slov


Nový přehled - tabulka příležitostí

Do této tabulky se dostane prvních 100 klíčových slov, které jsou za posledních 30 dní na průměrné 3. pozici a horší.
Poslední sloupec "PŘÍLEŽITOST" zobrazuje jakou návštěvnost z daného klíčového slova můžete teoreticky získat, pokud se na toto slovo posunete ve výsledcích hledání o 2 pozice nahoru. Tato hodnota se nepočítá z počtu vyhledávání daného slova v AdWords, ale jen z počtu na které vás Google skutečně zobrazuje ve výsledcích. Výsledek si můžete filtrovat pole počtu slov v dané frázi, jestli obsahuje brandové výrazy.



Přehled příležitosti klíčových slov je dobrým rádcem při tvorbě strategii pro budování zpětných odkazů nebo pro navedení při tvorbě obsahové strategie. Při tvorbě strategie, nesmíte zapomínat i na další zdroje dat, nebo zpracované informace - PPC systémy, zobrazované stránky na vašem webu, konkurence na dané klíčové slovo atd.


Detail každého klíčového slova



Která URL se na dané klíčové slovo zobrazují?




Zobrazuje Google ty správné stránky na zadaný dotaz? Nebudujete náhodou odkazy proti Google? (nesnažíte se dostat nahoru cílovou stránku, kterou Google nepovažuje za až tak relevantní pro dané klíčové slovo?)


Předpověď návštěvnosti?

Informaci o možné výši získaných návštěvníku pro dané klíčové slovo musíte brát s nadhledem, hodnota je vypočtena na základě aktuálních dat v systému a udává co je možné získat pokud jediným změněným faktorem bude umístění vašeho webu. Na druhou stranu nad těmito slovy můžete míst postavu brandovou kampaň v PPC (článek jak na to vyjde v průběhu Marketing Festivalu).


Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz