Jaky byl 3. SEOrestart ?

V pondělí 15. 6. 2015 se konal již třetí SEOrestart a já jsem strašně zvažoval, zda jet či nikoliv. Nakonec jsem se chytil lana od SEMOR kdy prostě chtěli, aby tam někdo jakoby za ně jel. A vlastně to taky bylo o tom, že jsem nebyl líný a zeptal se jak to jako bude. A tak jsem jel na SEO restart. Měl jsem v tu dobu i svátek tak jsem tu výzvu přijal i jako takový malý dárek k jmeninám.


Byl jsem strašně zvědav, čím mě může ještě Medio Interactive včele s Honzou Tichým překvapit. A překvapili a velmi mile. Ato jak přístupem tak hlavně organizací, neb jsem ve své podstatě z vesnice (Liberec). Přijel jsem do Prahy a metrem se dostal na Pankrác a hned po výlezu z metra mě překvapila cedule se šipkou na SEOrestart. Takže jsem vůbec nebloudil. Za to díky.



Po přivítání a úvodním slovu od Honzy Tichého se ujal mikrofonu Vojtěch Foukal z VISIBILITY. Zajímavé srovnání pro SEO strategii pro tři různé velikosti webů. Proto také název přednášky SEO třikrát jinak. Velmi mě překvapilo, že i takový odborník používá výraz „SEO optimalizace“ tomu jsem se jen usmál a čekal, co bude dál. Je fakt, že konference nebyla jen pro lidi z oboru ale také pro uživatele a majitele webů, kteří se přišli inspirovat. Zajímavé grafy byly ze srovnání nejpoužívanějších vyhledávačů a hlavně i to že doopravdy roste návštěvnost z mobilních zařízení. Jen jsem toho názoru, že tato přednáška byla spíše právě pro majitele webů a ne pro nás pro lidi z oboru.



Ale už na další přednášku jsem se nemohl dočkat. Proč? Protože Pavla Ungra znám a čekal jsem, s čím novým zase přijde, protože on vždycky alespoň mě něčím překvapí a překvapil. Zajímavě se postavil k tvorbě stránkování u e-shopů. On razí tu cestu stránkování tak aby se zabránilo tomu, aby byly ve vyhledávání zaindexovány další stránky v kategoriích produktů. Zajímavé bylo také to, a to nyní řešíme s programátory, jak se zachovat k filtrování na webu u eshopu z pohledu SEO. On nám vlastně dal návod jak se k tomu postavit s tím že Pavel navrhuje dvě varianty jak se s filtry vypořádat. Na otázku zda se setkal s kladnou odezvou a na tuto implementaci odpověděl, že jednou a dokonce, že to i dotáhli do zdárného konce. Jinak vysvětlení v jeho prezentaci.
Po zdárném Cofee Breaku, mimochodem měly dobrý croissanty, se objevil Vláďa Přichystal s informací jak využít optimalizaci „zbožáků“ do internetových obchodů. Jeho informace o využití xml feedů s texty konkurence pro inspiraci mě celkem navnadila a asi to převedeme v praxi. Zmínil i duplicitu textů v xml a jak dostat do nich originální texty, ale také zmínil i bohužel pravdu že se tomu nikdo nevěnuje. Takže shrnutí je takové že „zbožáky“ jsou další zdroj tržeb, především zdroj cenných dat, velmi cenná je i zpětná vazba ze „zbožáků“ více v jeho prezentaci.

Pak nastoupil šéf Medio Jan Tichý se svojí přednáškou o JavaScriptu a jeho trablech ve vyhledávání. Tohle byla taková spíš programátořina, kterou ne že bych nepobral, ale byla trochu víc odbornější než jsem předpokládal. Dokonce jsem se v tom jednu chvíli ztratil, ale to Honza taky kdy chvíli povídal o rozdílu mezi hashbangem a pushstatem ale vlastně to trochu prohodil. Pak jsme se v tom našli.
Po celkem dobrém obědě v místní velkovýkrmně přišly na řadu Ignite přednášky kdy na každou bylo cca 5- 10 minutách. Velmi jsem ocenil všechny řečníky, protože odpřednášet zajímavá témata takhle rychle to byl výkon. Z mého pohledu asi nejzajímavější byly přednášky od Luboše Louženského o případovce o Ceresitu a hokejovém portálu, pak velmi dobrá od Filipa Podstavce a jeho myšlenka „Kde není na co odkázat, nepomůže žádná kreativita.“ Hodně zajímavá byla i ta od Kateřiny Tůmové z H1 kde představila SEO pro netrpělivé a co vlastně ji praxe naučila. Taky zajímavé SEO pro čínké Baidu ale to tu asi použije málo kdo. Celkem překvapil i Petr Bechyně zástupce Collabimu kde se zmínil o využití keywordtool.io a jak získat více klíčových slov.
Pro mě jako pro odborníka na SEO mi přednáška Martina Šimka moc nepřinesla jen mě utvrdila, že těch SEO mýtů je ještě víc než jsem si myslel.
Celkem inspirativní byla přednáška o Mobilním SEO Marie Šťouračové, která se v tom „šťourá“ a jako shrnutí toho co více méně má na svém blogu o mobilním SEO. Zmínila hodnoticí faktory webů v mobilním vyhledávání a také doporučení Google. S tím že se dá do budoucna s těmito faktory počítat. Zmínila také, že je nutné zkontrolovat každou URL na Mobile Friendly Testu a zároveň i na Page Speed Insight.
Pro analytiky velmi zajímavá prezentace Data Driven linkbuildingu od Zdeňka Nešpora se u některých setkala s nepochopením, ale to už tak bývá. Je fakt, že se Zdeněk do té přednášky trochu ponořil a byl tak trochu ve svém světě. Mě se to velmi líbilo i když pro některé to bude nepoužitelné a vezmou jeho prezentaci jako nepodstatnou informaci.
A jak se říká to nejlepší nakonec tak doopravdy byla hodě výživná přednáška od Tomáše Vyskočila z edna.cz a jeho případovka Jak jsme (ne)dělali SEO. A vlastně potvrdil to, že pokud máte dobrý a unikátní obsah tak to SEO vlastně nepotřebujete. Jen pár odkazů od náctiletých blogerek a je to. Tohle prý edně funguje nejvíc.
No a pak Afer party kde bylo set sakra vedro a člověk musel furt chodit z toho sklepa ven.

Autor: Vít Reisiegel - Analytik, PPC a SEO specialista Certifikovaný Google partner, twitter

Martin Staník

19.06.2015 13:20:44 http://www.inspir.cz Díky za shrnutí a hlavně odkazy na jednotlivé prezentace a přednášející. Jinak pro mě to bylo až moc obecné asi jsem čekal trochu víc - tedy kromě Pavla Ungra.

Martin Kůra

23.06.2015 00:41:35 http://www.zahranicniseo.cz Vítku, díky za účast i trefné shrnutí! Souhlasím, že téma optimalizace pro jakýkoliv čínský vyhledávač je tématem vzdáleným, ale mým cílem bylo především ukázat, že se není čeho bát. Když to zvládnu já, zvládne to každý :) Nehledě na to, že příležitost je opravdu gigantická. Přeji vše dobré a zdravím do mého skoro rodného Liberce :)