Jak mi SEMOR pomáhá v práci?

V tomto článku bych rád popsal svou práci se systémem SEMOR, který nyní aktivně využívám pro analýzu svých webů. Zároveň bych SEMOR rád porovnal s konkurenčním systémem MOZ, od kterého jsem před krátkou dobou z důvodu opakovaných technických chyb odešel.


Tabulka měřených frází

Hlavní funkcí systému SEMOR je měření pozic webu na konkrétní klíčová slova ve vyhledávačích Google a Seznam.cz. Zde je první rozdíl s MOZ – ten si totiž s českým Seznamem nerozuměl, pouze s Bingem, který v ČR nikdo nepoužívá. Přitom Seznam přivádí zhruba 40 až 50% mé organické návštěvnosti a je pro mě tedy naprosto zásadní. Děkuji SEMORu, že Seznam neopomněl.
Také cením, že SEMOR umožňuje měřit pozice každý den, pro mě osobně je to velmi důležité, protože nový článek se v Googlu může projevit už za několik hodin. Měřící interval 7 dní, který nabízel MOZ, mi teď přijde příliš dlouhý.
Aktuálně mám v SEMORu necelých 100 měřených klíčových slov každý den a vše funguje, jak má.


Statistiky

V systému si mou zobrazit celou řadu různých zajímavých statistik. Například v nabídce Rychlostatistiky vidím, kolik klíčových slov mám na nejvyšších pozicích.

V nabídce Skóre viditelnosti se dozvím, jak vysoko v Top 10 se v průměru drží moje klíčová slova (ta, která se nacházejí v Top 10), kdy je desátá pozice hodnocena 10 body a s každou stoupající pozicí se započítává +10 bodů. 100 tedy značí první místo.


Pozice dle Google Webmaster Tools

SEMOR každý den importuje data z Google Webmaster Tools a dává je do přehlednějšího a názornějšího zobrazení. Propojení funguje, žádný den jsem nezanamenal jediný výpadek. To  MOZu právě připojení s Google API vypadávalo téměř každý den a data se zpětně nedoplňovala, kvůli čemuž byly grafy „zubaté” a naprosto nepoužitelné. U SEMORu vše funguje správně.



Konkurence

Dále bych se rád zmínil o možnostech analýzy konkurenčních webů. Často srovnávám své weby s konkurencí, ovšem dělat to ručně v Googlu a Seznamu je práce na dlouho. Proto raději využiji tool od SEMORu (Vyhledávání / Konkurence), který konkurenci sleduje za mě.
Pokud už máte nějaká měřená klíčová slova, v těchto dvou seznamech uvidíte návrhy konkurenčních webů:
Konkurenční servery: Servery, které se umisťují na rozumných pozicích ve hledání klíčových slov, které měříte pro svůj web
Námi vybraná konkurence: Vaši hlavní konkurenti – servery, které se aktuálně umisťují lépe než vy
Kliknutím na hvězdu u jednotlivých webů si weby můžete označit a přidat do seznamu konkurentů.
V záložce Přirozené výsledky konkurence pak pro označené konkurenční servery vidíte přímé srovnání pozic pro jednotlivá klíčová slova. Lze přepínat mezi pozicemi na Google a Seznam.cz. I tuto funkci využívám velmi často.
MarketShare je další zobrazení, které vám řekne, kolik procent trhu zabírá váš web na daná klíčová slova vůči ostatním označeným konkurentům.

SEMOR funguje

Jedním z důvodů, proč jsem byl nucen ukončit subscription u MOZ.com bylo to, že jim pravidelně vypadávalo spojení s Google Analytics API a prakticky při každém přihlášení jsem tak dostával hlášku, že je nutné něco reautorizovat a že někde chybí data – ta navíc nešlo zpětně doplnit, takže jste měli „zubaté” grafy. To u SEMORu se mi nestalo ani jednou, že by něco vypadlo nebo nefungovalo. Díky tomu vím, že se na tuto službu opravdu mohu spolehnout.


Jak se systémem SEMOR pracuji: Nechávám si měřit každý den pozice svých klíčových slov. Prakticky každý den statistiky kontroluji. Jakmile zjistím, že se nějaké mé stránky výrazněji propadají, začínám pracovat na tom, aby se dostaly zpět. Zároveň pravidelně sleduji konkurenční servery a jejich pozice.
Na vyhledávání nových příležitostí, nových klíčových slov, používám Google Adwords a Seznam Sklik, to SEMOR zatím umí jen částečně. Ovšem na pravidelné měření a srovnávání webů s konkurencí na Google.cz i Seznam.cz neznál lepší tool než právě SEMOR.

Autor: Jan Musil -