Jak využít Google Analytics pro PPC reklamy

Pokud využíváte svou webovou stránku pro jakoukoliv formu online marketingu, doporučuji mít nasazený některý z analytických nástrojů. Ten vůbec nejznámější je Google Analytics.


Tento analytický nástroj Vám umožní nejen sledovat detailní data o návštěvnících Vaší stránky, ale zároveň Vám může pomoci zlepšit výkon Vašich PPC kampaní.

Veškeré níže popsané postupy budou funkční pouze v případě, kdy máte správně nastavený Google Analytics + správně nasazený jeho měřící kód u Vás na stránce a zároveň máte propojené účty Google Analytics a Google Ads (dříve Adwords). Zároveň je nutné mít v Google Ads povolené automatické značkování.

Dopředu chci napsat, že pokud nemáte základní přehled o online marketingu, tento článek Vám nejspíše nic neřekne. A teď už k věci, k čemu že nám tedy Google Analytics může v PPC kampaních posloužit?

1) Remarketingová publika

Ano, remarketingová publika můžete vytvářet i v prostředí Google Ads, nicméně v Google Analytics si s nimi můžete více vyhrát. Co mi u většiny klientů dává smysl je například vyloučení bounce rate návštěv, tzn. návštěv, kdy se návštěvník dostal na naší stránku, ale na ní nikam dál neproklik a odešel. Ano, zmenšíte si tím remarketingové publikum, nicméně lidé, kteří opustili Vaší stránku bez další akce pravděpodobně nenašli co hledali a nebo Vaše zboží či služby nechtějí a bylo by zbytečně drahé na takové lidi v remarketingové kampani cílit. Zde se fantazii meze nekladou, vyloučení bounce rate uživatelů z remarketingových publik je jen jedna z mnoha možností, například můžete vyloučit lidi, kteří na Vaší stránce byly méně než minutu nebo si můžete rozdělit remarketingová publika dle věku, pohlaví a spousty dalších metrik.

2) Vyhledávací dotaz

Přestože se Google snaží a v novém rozhraní máte lepší přístup k vyhledávacím dotazům, než tomu bylo dříve, přesto je stále výhodnější používat pro komplexní sledování vyhledávacích dotazů Google Analytics. V něm můžete snadněji porovnat, které vyhledávací dotazy Vám funguje lépe a které hůře, zda se například vyplatí cílit více ne krátké, jednoslovné a dvouslovné vyhledávací dotazy a nebo naopak na long-taily, tedy dlouhé specifické vyhledávací dotazy. Dále můžeme v Google Analytics sledovat, jak se návštěvnost z daných vyhledávacích dotazů u nás na webu/eshopu chovala.

3) Výsledky klíčových slov dle typu shody

Dále mě u klientů zajímá, který typ shody mi funguje nejlépe a který naopak nejhůře. Často za mnou lidé chodí a říkají „kampaně dělejte prosím jen v přesné a frázové shodě, volná shoda nefunguje“ a někdy mají pravdu. Pro některé typy projektů opravdu nemusí volná shoda fungovat, naopak mám i klienty, kde volná shoda generuje největší část tržeb a za přibližně stejné náklady, jako přesná nebo frázová shoda. Určitě tedy doporučuji na základě této metriky pracovat s Vašemi PPC kampaněmi.

Závěrem bych rád řekl, že je v Google Analytics spousty dalších užitečných karet a metrik, které je dobré sledovat a analyzovat. Myslím si že je fajn měřit co možná nejvíc věcí můžete, jasně, velkou většinu dat nebudete pravidelně sledovat, ale je dobré je mít při ruce, když byste je náhodou potřebovali. Pokud by Vám z článku něco nebylo jasné, budu rád když mi napíšete, rád poradím. Stejně tak pokud byste chtěli pomoc se správou PPC kampaní, budu moc rád, když se na mě obrátíte.

Autor: Jiří Wolf - Specialista PPC marketingu.


Máte dotazy? Zeptejte se nás

Kvalitní support je pro mě základ. Zeptejte se mě na messengeru, odpovím co nejrychleji to půjde.

napiš otázku