Nová funkce pro SEMOR, kontrola pozic u PR článků

Představte si situaci, že potřebujete sledovat vývoj pozic v přirozeném vyhledávání na google.cz a seznam.cz na brandové klíčové slova, ale u desítek PR článků.


Jedná se tedy o to, že zajišťujete každý měsíc tvorbu a publikaci desítky PR článků na konkrétní brandová klíčová slova a potřebujete sledovat dosažení cíle, které jsou následující. První cíl, říkám tomu „vytapetování“ prvních dvou stránek ve vyhledávání na název firmy a souvisejících hledaných výrazů. Proč? Může to být třeba z důvodů toho, že jsou na internetu negativní recenze, reference nebo články, které je třeba dostat mimo dosah očí, tedy ideálně někde na třetí stránku a dál. Druhým vedlejším cílem je SEO, přece nebudeme psát PR články, aniž bychom do nich nevložili zpětné odkazy, které budou chytře odkazovat na landing page nebo speciální promo PR články, které potřebujeme více zviditelnit.

Jak ale vyhodnocovat účinnost?

Zlepšení pozic u landing page je jednoduché, cílí se na konkrétní stránky, kde sledujeme vývoj pozic ve vyhledávání. U sledování vývoje "vytapetování" je to už horší. Ano, můžeme jednoduše manuálně zkontrolovat první dvě stránky, které PR články se do tohoto cíle dostaly, ale jak víme, tak se PR články do prvních dvou stránek nedostanou. Ze zkušenosti vím, že je důležité sledovat vývoj. Některé PR články jsou týden po publikaci například na 8.stránce v google.cz a na seznam.cz třeba nedohledatelné, tak jak poznat, že má článek potenciál se dostat do 1-2.stránky? Zvláště, když máme takových článků třeba už 80. Linkbuilding je nákladná záležitost, čas linkbuildera je drahý a cena za publikaci v některých magazínech taky.

Nová funkce v SEMOR.cz

Proto jsem tedy poprosil Víťu, aby zvážil rozšíření funkce v SEMORu, aby se dal sledovat vývoj pozic jednotlivých PR článků. Pro vzorových příklad (ilustračně) jsem si vybral webovou stránku www.sepetna.cz, protože se jedná o jedinečný brand "Sepetná", který má i související hledané výrazy, které by se vyplatilo sledovat.

Dále jsem vybral PR články, případně nějaké zápisy v oborovém katalogu, které jsem uznal za vhodné, aby se sledovalo. Jelikož nástroj SEMORu sleduje vše do 60.pozice, tak můžeme sledovat vývoj pozice PR článku, který může být na 1-2. stránce, na 3-6.stránce nebo taky někde na 7.+ stránce, která není zajímavá, protože je nedohledatelná.

Pak stačí jen exportovat tabulku do excelu a máte přehled o tom, na jaké pozici se PR článek nebo jakákoliv sledovaná URL adresa nachází ve výsledcích ve vyhledávání na konkrétní klíčová slova. Během testování se pár chybiček vyladilo a mělo by to už vše fungovat jak má. Testováno bylo pro 60 cílových URL a asi 10 klíčových slov.

Jak vypadá stažený přehled?

Po exportu dat do excelu už pak stačí získaným výsledkům dát formu, jak každý potřebuje, aby to v reportu vypadalo hezky a sladovat vývoj. Tento vývoj byl pro mě důležitý, abych zjistil, které PR články získaly v období 3 měsíců dobré pozice na klíčová slova. Protože pak jsem daný článek analyzoval, jestli to je tím, že copywriter připravil tak dobrý obsah nebo jestli to bylo tím, že to bylo publikováno na hodně hodnotný web nebo tomu pomohl následný linkbuilding. Zjištěné informace jsou potom důležité pro další linkbuilding a to nejen pro výběr vhodného obsahu do PR článku, ale i výběr magazínů a informačních portálů, které mají dobrý potenciál a vyplatí se oslovovat častěji.

Co bude dál?

Linkbuilder nebo PR oddělení možná využívá jiný nástroj, který umí něco podobného, ale já jsem rád, že to mám přímo v SEMORu. Během ostrého provozu se třeba najdou ještě nějaké chybičky nebo nápady na vylepšení či další využití, ale zatím za sebe mohu říci, že to cíl splnilo.

Autor: Stýskala Tomáš - www.seokonzult.cz


Máte dotazy? Zeptejte se nás

Kvalitní support je pro mě základ. Zeptejte se mě na messengeru, odpovím co nejrychleji to půjde.

napiš otázku