Způsobů, jak získat zpětné odkazy, je celá řada. Ovšem mezi ten nejjednodušší patří setřídění stávajících, ale nevyužitých odkazových příležitostí. Takže jak na to?
Následující otázky zasílám lehce upravené v dotazníku klientům. Odpovědi nám umožní udělat si pořádek v odkazových příležitostech + často zdarma nebo s minimálními náklady získat hodnotné zpětné odkazy. Aby ale nezůstalo jen u otázek z dotazníku, uvedu i příklady z praxe.
* U všech otázek / odkazových příležitostí můžeme využít nejenom aktuálního stavu, ale i dřívější (nebo plánovaná budoucí) aktiva. To znamená, že si otázky neodpovídejte jen podle současnosti. Pokud jste například dříve spolupracovali s novináři, můžete tyto vztahy oživit (nebo je mít v záloze).
Každý web je unikátní. Někdy je celý projekt natolik zajímavý, že si sám o sobě zaslouží odkazy. Pěknou ukázkou je Klub Pánů z Ponožkovic, o nichž se baví i fanoušci Slavie. Pokud se ale na první pohled neodlišujete od konkurence, popřemýšlejte, čeho využít.
Máte užitečné návody pro zabezpečení domu? Rozšiřujete sortiment o oblíbený produkt ze zahraničí? Děláte videa, zatímco konkurence má jen texty? Tohle všechno by měl linkbuilder vědět, aby na tom mohl postavit propagaci.
Když jste výhradní dodavatel nebo se můžete chlubit stovkami dobrých referencí, máte to v linkbuildingu snadnější. To samé platí samozřejmě v případě, že je k dispozici větší rozpočet.
Pro ukázku nechoďme daleko. Zoot snad splňuje všechny uvedené příklady (včetně kvalitního webu), díky čemuž se mu daří i v linkbuildingu, například při spolupráci s bloggerkami.
Když už jste si dali práci s dřívějšími weby, proč jich nevyužít? I netematicky web může být cenným zdrojem návštěvnosti (a odkazů). Nejjednodušší je vložit odkaz do sidebaru nebo lišty, pokročilejší metodou je přidání agregátoru aktuálního obsahu, společné newslettery atd.
Příkladem jsou weby Internet Infa.
Může se jednat o webhostingovou firmu, grafika, právníka… Zkuste jim nabídnout referenci výměnou za to, že si ji vloží na stránky a odkáží na vás. Podobně se dá postupovat s obchodními partnery (sekce spolupracujeme, doporučujeme…).
Příklad: sekce Spolupracujeme – Ski areál Klepáčov.
Pokud ano, o co se jedná? Kromě hmotných věcí se může jednat i osobní přístup a možnost věnovat se zajímavým zásilkám.
Příklad: obrázek mravence na zásilce, který e-shopu zdarma přinesl ohlasy.
Příkladem mohou být jednou nošené věci. Dají se využít jinak (charita, soutěže…). Stejně můžete třeba použít již neaktuální školení (přednáška pro vysokou školu) apod.
Příklad: zákazníci Rossmann darovali přes 1 tunu kosmetiky.
Pomáháte ve volném čase neziskovkám? Sponzorujete nějakou organizaci? Požádejte o zpětný odkaz.
Příklad: Partneři – Charita OSTRAVA.
Jestliže jste přímo organizátor, máte to samozřejmě snadné (a nejspíš už máte sebe-propagaci zajištěnou) – zde mohu doporučit spolupráci s komunitou a jinými akcemi.
Pokud tomu ale tak není a jste třeba řadový člen, podívejte se, zda na webu pořadatele není vhodná sekce, kde byste mohli být uvedeni.
Příklad: ostravský MarketingOn.
Může jít například o APEK, ale i menší spolky (osazenstvo coworkingového centra) atd. Opět požádejte o uvedení.
Sociální sítě mají výhodu také v tom, že je vyhledávače berou jako autoritativní, takže se například vaše Facebooková stránka může zobrazovat ve výsledcích vyhledávání na prvních místech (mezi sociální sítě patří také YouTube ). Navíc na nich můžete snadno oslovit ovlivňovatele prostým označením v příspěvku.
Opět další jednoduchý způsob. Přidejte odkazy a zmínky ke svým profilům. Zároveň popřemýšlejte o tom, jak využít dlouhodobých účtů s větším počtem příspěvků nebo hodnotících bodů. Takové účty totiž zpravidla
Vyselektujte úspěšné partnery, a nabídněte jim lepší formy spolupráce (zároveň ale myslete i na ostatní partnery). Malý tip z praxe: pomocí nástrojů jako OpenLinkProfiler (základní funkce zdarma) se podívejte, zda affil odkazy konkurence obsahují id údaje partnera. Pokud ano, snadno tak budete moci vybrat důležité partnery konkurence a inspirovat se u nich (nebo jim rovnou nabídnou lepší podmínky).
Už jsem zmínil pár příkladů vhodných kontaktů (dodavatelé, obchodní partneři, neziskovky). Existuje ale spousta dalších. Zkrátka pokud máte kontakt na pořadatele akcí, významné sportovce a další, zkuste popřemýšlet i o získání odkazů.
Příklad z praxe: tento guest post :-).
O tomto většinou klienti nemají příliš velký přehled. Pomocí nástrojů jako Talkwalker Alerts a Mention zjistíme, kde se o webu / značce nachází zmínky bez odkazu. Tam, kde to bude vhodné, požádáme o odkaz nebo navážeme spolupráci.
12 komentáře
Dobrý den, pod podnadpisem "Máte profily na diskusních fórech a dalších webech?" vám chybí konec odstavce.
Pěkný ucelený seznam "snadných" odkazových příležitostí. Další příležitostí je web obce/města v místě podnikání. Obce na svém webu často shromažďují kontakty o místních podnikatelích, stačí poprosit o přidání odkazu na web.
Díky za článek se zajímavými tipy.
Díky za článek se zajímavými tipy.
Skvelý ucelený prehľad o spôsoboch linkbuildingu. Podobný článok som napísal aj ja, kde je rozdiel medzi linkbuildingom zadarmo a plateným linkbuildingom -> https://www.seonastroj.sk/blog/linkbuilding-6-uzitocnych-sposobov-ako-na-to
Mají ještě ty odkazy ze sekcí jako jsou "partneři", "spolupracujeme" atd., vůbec ještě smysl?
Realně pro uživatele to moc smysl nemá, kdy si to byla "zajímavý a jednoduchý" způsob získání odkazu. Stačí se zamyslet, nedělat odkazy pro roboty, ale pro lidi. Chodíte se dívat na cizích webech s kým spolupracují a pak tam jdete nakoupit?
Díky moc za tipy ;-)
Super tipy na alternativní metody :)
Díky za tipy https://www.semor.cz
If you want Youtube services than you can order for social media services on https://ytbuyviews.com/ and you will get complete support and guarantee for sure..
Have you tried https://www.tubeviews.in/ This portal will help you to increase your reach on YouTube. Best website for social media marketing.