Má smysl optimalizovat web pro mobilní zařízení?

Určitě jste o tom slyšeli. Má smysl redesignovat web, připravit mobilní verzi a nebo jej ponechat v desktopové verzi? Přemýšleli jste někdy o tom? A nebo hledáte své pro a proti, proč to dělat či nedělat?

Mohli bychom o tom vést samozřejmě dlouhou diskuzi, ale sofistikovanější úvahy si necháme někdy na příště. V tomto článku se zaměřím spíše na základní metriky, podle kterých se můžeme rozhodnout.

Jaké hlavní metriky z Google Analytics můžeme využít pro naši hypotézu?

Nejjednodušším přehledem, který pro svou hypotézu můžete využít je "Přehled kategorie zařízení". Dostanete se k němu přes Cílové publikum - Mobil - Přehled. Zde si můžete zkontrolovat z jakých zařízení přistupují k vašemu webu návštěvníci. U každého webu je velmi individuální poměr mezi jednotlivými zařízeními.


U mnoha webů je typické, že v posledních měsících vzrůstá počet přístupů z mobilních zařízení. Mnoho z nás si spoustu věcí vygoogluje na mobilním telefonu či tabletu. Je to pohodlnější, neboť nemusíme hned běžet k desktopu (stolnímu PC nebo notebooku).

Popřemýšlejte nad tím, jestli zjednodušujete uživatelům práci s vašim webem a zkuste se zamyslet, jak lépe přivést návštěvníky webu ke konverzi. Na mobilních verzích webových stránek zobrazujte pouze nevyhnutelně nutné informace a zbytečně je nezatěžujte informacemi, které odvádějí pozornost.

Návštěvníci na mobilním zařízení hledají velmi často zásadní informace (kontakt, telefonní číslo, technické parametry, cenu, atd.). Proto jim usnadněte orientaci na webu a tyto zásadní informace jim poskytněte v co nejkratší možné cestě průchodu webem.

Porovnávejte si data zvlášť pro desktop, mobil i tablet, abyste mohli lépe pochopit chování uživatelů na webu.

sleapy 22.12.2014

Pokud odhlédnu od predikcí a světových trendů, že se návštěvnost na mobilních zařízeních trvale zvyšuje, tak by se hodilo porovnat si i návštěvnost vzhledem k trendu celkové / webové návštěvnosti. Ono to totiž může vypadat super, oproti předchozímu měsíci se návštěvnost zvýšila, ale dlouhodobě třeba ne a v porovnání s celkovou návštěvností to je jen zlomkové.

Bc. Zbyněk Hyrák 22.12.2014

Určitě souhlasím s uživatelem sleapy. Pro vypovídající vyhodnocování těchto dat nedoporučuji krátkodobá data jednoho či dvou měsíců. Má smysl to porovnávat pouze v delším časovém horizontu. Minimálně (pokud není jiná možnost), tak při 6 měsících, ale raději při 12 a více měsíčním časovém období.

Systém SEMOR ovládáme a proto rádi

...

Tomáš Londa SEO konzultant

...

Vít Michalek Autor systému SEMOR.cz

...

Silvie Dluhošová SEO specialistka

...

Stanislav Vasko Online marketing, webová analytika, procesní a aplikační analytik

...

Daniel Kovalčík SEO specialista

...

Vít Reisiegel SEO specialista už od roku 2005, analytik, marketingový specialista