Má smysl optimalizovat web pro mobilní zařízení?

Určitě jste o tom slyšeli. Má smysl redesignovat web, připravit mobilní verzi a nebo jej ponechat v desktopové verzi? Přemýšleli jste někdy o tom? A nebo hledáte své pro a proti, proč to dělat či nedělat?

Mohli bychom o tom vést samozřejmě dlouhou diskuzi, ale sofistikovanější úvahy si necháme někdy na příště. V tomto článku se zaměřím spíše na základní metriky, podle kterých se můžeme rozhodnout.

Jaké hlavní metriky z Google Analytics můžeme využít pro naši hypotézu?

Nejjednodušším přehledem, který pro svou hypotézu můžete využít je "Přehled kategorie zařízení". Dostanete se k němu přes Cílové publikum - Mobil - Přehled. Zde si můžete zkontrolovat z jakých zařízení přistupují k vašemu webu návštěvníci. U každého webu je velmi individuální poměr mezi jednotlivými zařízeními.


U mnoha webů je typické, že v posledních měsících vzrůstá počet přístupů z mobilních zařízení. Mnoho z nás si spoustu věcí vygoogluje na mobilním telefonu či tabletu. Je to pohodlnější, neboť nemusíme hned běžet k desktopu (stolnímu PC nebo notebooku).

Popřemýšlejte nad tím, jestli zjednodušujete uživatelům práci s vašim webem a zkuste se zamyslet, jak lépe přivést návštěvníky webu ke konverzi. Na mobilních verzích webových stránek zobrazujte pouze nevyhnutelně nutné informace a zbytečně je nezatěžujte informacemi, které odvádějí pozornost.

Návštěvníci na mobilním zařízení hledají velmi často zásadní informace (kontakt, telefonní číslo, technické parametry, cenu, atd.). Proto jim usnadněte orientaci na webu a tyto zásadní informace jim poskytněte v co nejkratší možné cestě průchodu webem.

Porovnávejte si data zvlášť pro desktop, mobil i tablet, abyste mohli lépe pochopit chování uživatelů na webu.

sleapy 22.12.2014

Pokud odhlédnu od predikcí a světových trendů, že se návštěvnost na mobilních zařízeních trvale zvyšuje, tak by se hodilo porovnat si i návštěvnost vzhledem k trendu celkové / webové návštěvnosti. Ono to totiž může vypadat super, oproti předchozímu měsíci se návštěvnost zvýšila, ale dlouhodobě třeba ne a v porovnání s celkovou návštěvností to je jen zlomkové.

Bc. Zbyněk Hyrák 22.12.2014

Určitě souhlasím s uživatelem sleapy. Pro vypovídající vyhodnocování těchto dat nedoporučuji krátkodobá data jednoho či dvou měsíců. Má smysl to porovnávat pouze v delším časovém horizontu. Minimálně (pokud není jiná možnost), tak při 6 měsících, ale raději při 12 a více měsíčním časovém období.


Systém SEMOR ovládáme a proto rádi

...

Roman Španiel SEO/PPC specialista

...

Tomáš Stýskala SEO specialista

...

Daniel Kovalčík SEO specialista

...

Tomáš Londa SEO konzultant

...

Vít Michalek Autor systému SEMOR.cz

...

Vít Reisiegel SEO specialista už od roku 2005, analytik, marketingový specialista