Má smysl optimalizovat web pro mobilní zařízení?

Určitě jste o tom slyšeli. Má smysl redesignovat web, připravit mobilní verzi a nebo jej ponechat v desktopové verzi? Přemýšleli jste někdy o tom? A nebo hledáte své pro a proti, proč to dělat či nedělat?


Mohli bychom o tom vést samozřejmě dlouhou diskuzi, ale sofistikovanější úvahy si necháme někdy na příště. V tomto článku se zaměřím spíše na základní metriky, podle kterých se můžeme rozhodnout.

Jaké hlavní metriky z Google Analytics můžeme využít pro naši hypotézu?

Nejjednodušším přehledem, který pro svou hypotézu můžete využít je "Přehled kategorie zařízení". Dostanete se k němu přes Cílové publikum - Mobil - Přehled. Zde si můžete zkontrolovat z jakých zařízení přistupují k vašemu webu návštěvníci. U každého webu je velmi individuální poměr mezi jednotlivými zařízeními.


U mnoha webů je typické, že v posledních měsících vzrůstá počet přístupů z mobilních zařízení. Mnoho z nás si spoustu věcí vygoogluje na mobilním telefonu či tabletu. Je to pohodlnější, neboť nemusíme hned běžet k desktopu (stolnímu PC nebo notebooku).

Popřemýšlejte nad tím, jestli zjednodušujete uživatelům práci s vašim webem a zkuste se zamyslet, jak lépe přivést návštěvníky webu ke konverzi. Na mobilních verzích webových stránek zobrazujte pouze nevyhnutelně nutné informace a zbytečně je nezatěžujte informacemi, které odvádějí pozornost.

Návštěvníci na mobilním zařízení hledají velmi často zásadní informace (kontakt, telefonní číslo, technické parametry, cenu, atd.). Proto jim usnadněte orientaci na webu a tyto zásadní informace jim poskytněte v co nejkratší možné cestě průchodu webem.

Porovnávejte si data zvlášť pro desktop, mobil i tablet, abyste mohli lépe pochopit chování uživatelů na webu.

Autor: Bc. Zbyněk Hyrák - webový analytik, specialista na Google Universal Analytics a konzultant výkonnostního marketingu. www.optimalizovany-web.cz

Vyzkoušej systém na 14 dní zdarma OK, jdu do toho!

sleapy

22.12.2014 13:20:43 Pokud odhlédnu od predikcí a světových trendů, že se návštěvnost na mobilních zařízeních trvale zvyšuje, tak by se hodilo porovnat si i návštěvnost vzhledem k trendu celkové / webové návštěvnosti. Ono to totiž může vypadat super, oproti předchozímu měsíci se návštěvnost zvýšila, ale dlouhodobě třeba ne a v porovnání s celkovou návštěvností to je jen zlomkové.

Bc. Zbyněk Hyrák

22.12.2014 20:15:45 http://www.optimalizovany-web.cz Určitě souhlasím s uživatelem sleapy. Pro vypovídající vyhodnocování těchto dat nedoporučuji krátkodobá data jednoho či dvou měsíců. Má smysl to porovnávat pouze v delším časovém horizontu. Minimálně (pokud není jiná možnost), tak při 6 měsících, ale raději při 12 a více měsíčním časovém období.

Vyzkoušej systém na 14 dní zdarma OK, jdu do toho!

Máte dotazy? Zeptejte se nás

Kvalitní support je pro mě základ. Zeptejte se mě na messengeru, odpovím co nejrychleji to půjde.

napiš otázku