Měření pozic pro mobilní hledání

Výsledky hledání na mobilech nabyly na významu nejvíce 21.4.2015, kdy Google upravil algoritmus vyhledávání.  U nás o něm jako jeden z prvních psal Lukáš Pitra a Pavel Ungr. Být na předních pozicích je na mobilních zařízeních důležité, velmi často se při hledání setkáte s variantou 2 PPC reklam a 1 přirozeného výsledku. Nic víc na obrazovce neuvidíte.



Jako 1. v ČR přinášíme možnost měření pozic pro mobilní vyhledávání







Kromě měření pozic jen pro vámi vybraná slova máte také možnost propojení s Google Webmaster Tools a nechávat nás zpracovávat informace o všech hledáných frázích, na které se právě váš projekt zobrazoval ve výsledcích mobilního hledání (více v našem článku).


Kdy budete moci měřit?


Oficiálně začneme tuto možnost nabízet až 4.5.2015 a spuštění proběhne celkem ve 2 krocích.


1) 04.05.2015 - pro nově založené projekty

Při zakládání nových projektů si nyní budete moci zvolit typ měření. Veškeré měření pak bude probíhat jen podle daného nastavení.

  • PC (desktop) - stávající
  • MOBILNÍ



2) 01.06.2015 - pro stávající projekty

U stávajicích projektů si bude možné zvolit určitý počet slov, u kterých bude probíhat měření jak pro PC tak pro MOBILNÍ hledání.



Jaké budou možnosti nastavení?

  • zvolit si geolokaci z nabídky stejného cílení jako u PPC systému Google AdWords (pro ČR 402 lokací)
  • určení max. stránky hledání (1. až 6. strana výsledků)


Všechny ostatní součásti systému zůstanou zachovány - budete mít přístup ke stejným nástrojům, datům jako do teď pro klasické měření výsledků pro PC.




Co si o měření pozic pro mobilní zařízený myslí ostatní:

Znám řadu webů, kdy přístupy z mobilů a tabletů dělají až 50 % návštěvnosti. Protože Google upravuje výsledky vyhledávání podle typu zařízení, je dávno pryč doba, kdy se vyplatí znát pozice pouze pro desktop. Podobně jako již nestačí sledovat pozice jen v rámci blue links. Je třeba znát kontext, a tedy zda se vedle mého odkazu ukazuje PPC reklama, mapy, obrázky, Knowledge Graph. Více o tom v prezentaci Dr. Pete z Marketing Festivalu: The World of Google: US Vs. Europe (Slideshare):   http://www.slideshare.net/crumplezone/the-world-of-google-us-vs-europe 

Michal Krutiš, SEO konzultant (www.krutis.com)

Mobilní vyhledávání se od běžného (desktop vyhledávání) liší a zpravidla se objeví jiné výsledky. Je tomu tak, protože na mobilním zařízení hledáme jiný typ informací. Např. Google usiluje o nabídku těch nejlepších výsledků i podle platformy, na které se nacházíme. 

Mobilní web je docela mladá záležitost a není v něm velká konkurence. Je tedy na agenturách a odbornících, zda pro své klienty budou mobilní vyhledávání řešit a měřit už od začátku, protože přístupy z mobilních zařízení již jsou a budou zcela zásadní pro budoucnost většiny společností na internetu.

Filip Novák, SEO konzultant (www.mobiopti.cz)

Mobilní vyhledávání je fenomén dneška a tablety a mobily tvoří podstatný nebo až klíčový zdroj návštěvnosti. Nejen proto jsou weby přívětivé pro mobilní zařízení upřednostňovány ve výsledcích vyhledávání. Správně nastavené mobilní SEO zvyšuje zisk webu přímo i nepřímo, zákazníci si například běžně nejdříve vyhledají zboží cestou z práce na mobilu a nákup provedou doma na počítači. Pokud vás nenajdou nejdřív na telefonu, nenavštíví vás ani později.

Marek Hnátek, SEO konzultant (www.marekhnatek.cz)

Měření pozic obecně bych rozhodně nijak nepropagoval z důvodů, že je to špatně vyhodnotitelný cíl. Nicméně je dobré pozice, a od 21.4. i mobilní, měřit z důvodů monitoringu a diagnostiky a "zdravosti" SEO na webu. Z desktopových nástrojů to umí třeba Rank Tracker.

Pavel Ungr, SEO konzultant (www.pavelungr.cz)


Měření viditelnosti v mobilním SERPu považuji vzhledem k aktuálnímu Mobilegeddonu za stále důležitější. Jednak umožní vyhodnotit dopadu vylepšení webu směrem k mobilní přívětivosti a druhak je při stále sílícím přesunu hledajících uživatelů z desktopu na mobile čím dál potřebnější sledovat úspěchy v organicu pro obě roviny odděleně. Ostatně v placených kampaních také sledujeme mobilní a desktopový výkon zvlášť, ani v organicu nejde odlišnosti zpracování téhož dotazu vyhledávačem ignorovat. Tím spíš, že pro některé typy webů a dotazů už "mobilní SEO" hraje prim.

Lukáš Pitra, SEO konzultant (www.lukaspitra.cz)

Mobilní návštěvnost webů meziročně narůstá až o více než 100%. Dnešní doba chytrých telefonů přímo vybízí k tomu, aby se majitele webů mnohem vícě věnovali vzhledu, stavu a použitelnosti jejich webu pro mobilní zařízení. Hledané fráze se na desktopu a mobilu moc neliší, ale očekávané informace ano (mobil = rychlé info + přehlednost, desktop detailnější info). Proto je potřeba aby uživatel dostal co nejvíce informací, které ho při mobilním vyhledávání mohou zajímat. Proto je určitě dobré mít přehled jak si mobilní web stojí ve výsledcích vyhledávání a dále s těmito informacemi nakládat.

Adam Ježek, SEO konzultant (www.getfound.cz)

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz