Jak zjistím nové landing pages ve výsledcích hledání?

Pokud pravidelně (i jednou za čas) měříte pozice klíčových slov bude Vás zajímat kromě pozic Vašeho projektu také pozice Vámi určené konkurence. Krom těchto dvou základních bodů bych přidal ještě jeden - nové vstupní stránky (landing pages), které se začali zobrazovat na první straně výsledků hledání.


Připravil jsem nový přehled, který právě tyto nové vstupní stránky vypisuje.

Jak to funguje?

V systému máte nahrány slov a ty v nějakém intervalu měříte. V přehledu se podívám na posledních 10 měření pro každé slovo a zobrazím vstupní stránky, které jsou při posledním měření nové - tedy za předchozích 9 měření nebyly ani do 20. pozice ve výsledku hledání.
Takto vypíšeme seznam nových adres pro oba měřené vyhledávače viz obrázky níže.

V tabulce vždy vidíte, na které klíčové slovo se nová vstupní stránka zobrazila a na jaké je pozici. Po kliknutí na klíčové slovo se zobrazí jeho detail s historii měření + první strana výsledků hledání.

Dole pod celým výpisem zobrazuji i seznam domén, které jsou nejčastěji mezi novými vstupními stránkami.

Po kliknutí na detail domény si můžete zobrazit konkrétní vstupní stránky pro vaši sadu klíčových slov a vybranou doménu.

Praktické využití

Tomáš Londa -seoptimista.cz

Tohle bych využil už mnohkrát – když vyhledávač (ale častěji Seznam) nasadí nový algoritmus a web se propadne. Před mého klienta se dostanou weby, které tam nepatří, ale zpětné dohledání kdo byl předtím kde bývá problematické. Díky štítkům se to pak dá aplikovat pro celé kategorie, nebo produkty/stránky s určitým příznakem.



Pokud Vás napadne jak tyto informace prakticky využít podělte se mnou - Váš komentář doplním do článku a pokud to bude možné rád takovou funkčnost zapracuji do systému.

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz