Plán pro on-page SEO za využití reportu Vyhledávacích dotazů z Google Search Console a Návrhu klíčových slov

Víte přes jaká slova k vám lidé chodí na web? A víte na které stránky chodí a zda jsou to ty správné cílové stránky? A přivádí Google na váš web návštěvnost na všechna relevantní slova?


Pokud použijete nový report Semoru a dáte si s tím trochu práce, uděláte pro svůj web milový krok dopředu, a to nejen z pohledu SEO.



V novém reportu získáte seznam slov, přes které Google přivádí návštěvnost na váš web. Nejen to, vy uvidíte, zda míří na správné stránky na vašem webu. S trochou práce si pak vytvoříte plán, ve kterém si určíte, které stránky mají získávat návštěvnost přes jaké dotazy. A také si vytvoříte seznam nových stránek, které je třeba vytvořit. 

Co víc, můžete obohatit svůj plán o nová slova, která na webu ještě nemáte, ale vaše potenciální zákazníci je hledají. 


Jaká data potřebujeme získat


Abyste plán mohli vytvořit, potřebujete dva zdroje dat. Dotazy přes které k vám lidé chodí plus dotazy, které zatím návštěvnost nepřivádí. A seznam stránek, na které Google návštěvnost přivádí.

V podstatě chceme získat data z Google Search Console, které vidíte v reportu Analýza vyhledávání. Zde přepnete na Stránky, nějakou si vyberete a zobrazíte si Dotazy, přes které vám Google na váš web přivedl návštěvníky. 



Report pro můj web www.krutis.com pak vypadá takto:




Protože Google neumožnuje stažení vazby Stránka a její Dotazy, využijete nový nástroj Semoru, který tato data získat dokáže. Navíc je obohatí o velmi důležitý údaj a to je hledanost Dotazu v Google.

Získání reportu Google Search Console


Ve vašem projektu v Semoru si v Nastavení projektu povolíte propojení s Google Search Console.  


Po úspěšném propojení systémů si v Semoru kliknete na logo Semor a dostanete se do základního přehledu. Zde vyberete report Vstupní stránky z Google.



Zde zvolíte Vstupní stránky z Google si vyberete svůj projekt, nastavíte období na 3 měsíce. Kliknete na Zpracovat a počkáte pár hodin, než vám přijde Excel do vašeho e-mailu.

Report hledaných frází a cílových URL

E-mailem vám přijde report s požadovanými daty. Ty začnete analyzovat. S tímto reportem by šlo pracovat samostatně, ale je výhodnější ho obohatit ještě o další data. 



Obohacení reportu o hledan fráze


Pro získání dalších slov v některém z  nástrojů najdete hledanost slov, Google Plánovač klíčových slov nebo v  Skliku. 



Výsledek na vaše slova si vyexportujete do Excelu. 

Tip: Pokud má váš web mnoho různých témat, bude výhodnější s nimi pracovat samostatně. Pak i v tomto nástroji vždy vyhledáváte návrhy jen pro jedno téma a to stahujete samostatně. 


Dokument se vstupními daty


Pak zkombinujete export z Google Search Console s Návrhem klíčových slov. Uvidíte pak jak data za váš web, tak i slova, které na webu ještě nemáte

Vaše tabulka obsahuje tyto sloupce:

1. Původní URL nebo Našeptavač

2. Vyhledávací dotaz

3. Cílové URL

4. Poznámka

5. Kliknutí  

6. Pozice

7. Hledanost 

8. Průměrné CPC




Pročištění o nerelevantní fráze


Získaný report ručně projdete a odstraníte dotazy (řádky), které obsahují pro vás nerelevatní výrazy:

Fráze bez diakritiky,

značky konkurentů, 

váši značku,

města,

dotazy s velmi nízkou hledaností

dotazy,  nulovým počtem kliknutí na váš web.

Tip: Využijte filtrování, usnadníte si práci. 




Jen důležitá data


Pokud je vaše téma široké a máte stovky řádků, kromě odstranění nerelevantních frází můžete smazat také řádky, které obsahují málo hledané fráze (do 10), kde máte pozici do 10 místa a nemáte dosud žádné prokliky.  Často to jsou jen „testy Google“ zda na nějaký konkrétní dotaz by nějaká jiná URL vašeho webu neměla lepší výsledky. 

Cílem je dostat co nejrelevantnější seznam několika desítek slov pro každé z užších témat a neřešit balast. Pokud má váš web více téamt, je vhodné si data rozdělit do více listů.


Máme čistá data a jak s nimi pracovat


Konečně jsme se dobrali k čistým datům, se kterými má smysl dále pracovat. 


Určování cílové adresy pro klíčové slovo


Nyní procházíte řádek po řádku a rozhodujete se, zda Původní URL, kam Google vede návštěvníky je ta nejvhodnější. A nebo zda by se měl návštěvník dostat na jinou, vhodnější stránku vašeho webu. 

Pokud jde o dotaz z Našeptavače, tak mu určíte, kam by mělo ideálně směřovat.

Tip: Práci si usnadníte, když bude seskupovat dotazy pomocí filtru a rozhodujete se o více dotazech najednou. 

Současně si můžete založit sloupec Poznámek, kam si píšete své poznámky pro lepší pochopení kontextu, až budete s výsledkem pracovat. 

OK

Vytvořit novou podstránku

Cílit do jiné stránky

Slovo chybí na stránce

Prioritní slovo (má vysokou hledanost či relevanci)

Vaše tabulka by mohla vypadat například takto:




Zadání pro copywriting a úpravu struktury webu


Po zpracování celého jednoho tématu si zobrazíte Cílové URL a již vidíte, jaká slova na stránce chybí a je třeba je do textu stránky doplnit. Podle hledanosti konkrétních dotazů a jejich relevance si určíte, které slovo je prioritní a které méně.

Prioritní slova klasicky umístíte do title, h1, drobečkové navigace. Ty dotazy s nižší prioritou na webu jen zmíníte uvnitř textu. Se skloňováním slov se není třeba příliš trápit. 




Z vašeho přehledu můžete také vidět, které stránky vám na webu chybí a bude třeba je vytvořit a správně začlenit do struktury webu.




Celý tento postup vám pomůže zjistit, zda Google správně chápe váš web a vodí návštěvnost na nejvhodnější cílové stránky. Současně získáte plán: 

1. Jaká slov mají být na kterých stránkách,

2. jaká je priorita slov na stránce,

3. jaké stránky je třeba nově vytvořit a jaká slova mají obsahovat. 

A tomu se říká on-page SEO. Tak směle do toho. Během pár hodin práce svůj web posunete o mílový krok dopředu. A to nejen z pohledu SEO. Díky přemýšlení o nových stránkách často získáte nové nápady na nové obsahy, které můžete dále využívat pro propagaci na Facebooku, v newsletteru, pro nové cílení v PPC Search a Display. 


Autor: Michal Krutiš - Online marketingový stratég

Od roku 2003 se živím online marketingem. Pomáhám firmám vytvářet firmám komplexní online marketingové strategie.
www.krutis.com