Přelom roku 2017/2018 byl z pohledu fungování služby velice kritický. Začátkem prosince 2017 jsem oznámil ukončení služby SEMOR z důvodu neschopnosti měřit pozice klíčových slov v nasmlouvaném objemu. Což v samotném důsledku znamenalo přijít o většinu platících klientů (247), “nechal” jsem si jich 5, kteří měli nasmlouvané/zaplacené delší období - těchto pár firem jsem byl schopen i nadále měřit
Bylo to velice dlouhé období, kdy se z pohledu zvenčí nic nedělo a prvních pár měsíců tomu tak skutečně bylo. Byl potřeba nový pohled na celou situaci nástrojů v česku, žraločí přístup Marketing Mineru a nové dravé zázemí Collabimu.
Ono se to velmi lehce řekne, ale provedení nebylo zase tak jednoduché. Trvalo to skoro 4 měsíce než jsem se dopracoval k funkčnímu řešení měření pozic, které je schopno zvládnout stejný objem jako před krizovým prosincem 2017.
Rychlá odezva a “funkčnost” serveru není důležitá jen pro návštěvníky, ale i z pohledu vyhledávačů. Každých 5 minut (nebo rychleji) budeme kontrolovat zadanou adresu z několika světových lokací (ty si lze nastavit) momentálně je připraveno česko, slovensko, polsko, francie.
Co to ten výpadek je? To si může každý nadefinovat sám. Ale v základu je to pokud nedostaneme odpověď na dotaz do 30 sekund ani při opakovaném pokusu z jiné lokality. Pokud status code je jiný než 200 (301 - přesměrování, 404 - neexistující stránka, 50? - chyba na straně severu)
Pokud je výpadek delší než 10 minut (lze si také nastavit) dostanete o tom informaci pomocí e-mailu, spuštěním vlastní URL adresy nebo zpravou na SLACK
Píše se o vás někde? Propírají vás maminky v diskuzích;)? Průběžně celý den kontrolujeme různé zdroje a hledáme zmínky na vámi zadané slova. Je možné nastavit si vylučující slova, stejně jako domény, kde zmínky hledat nechcete (partnerské weby, micro weby atd.)
Stačí vložit kontrolovaný produkt, seznam URL adres konkurence (odběratelů), nastavit minimální cenu pro kontrolní hlášení o vše ostatní už se postará systém.
Kontrola ceny zboží se provádí každý den a to přímo na jednotlivých stránkách prodejců (eshopů). V přehledu pak vidíte jestli někdo cenu změnil (původní i novou cenu)
Samozřejmostí bude možnost nastavení upozornění na změny v cenách, překročení limitů (max. min. ceny)
V podstatě půjde o modul velice podobný projektu visualping.io/, tedy o pravidelný monitoring URL adres a hledání visuálních rozdílů od předchozí kontroly.
V podstatě si stačí poslechnout Jardu Hlavinku z říjnového SEOlogeru
0 komentáře