62 dní na HTTPS, co se stalo - minireport

28.3.2015 jsme přešli s naším webem kompletně na HTTPS protokol.  Nebylo to nijak plánované. Ráno se koupil certifikát a v poledne web běžel na zabezpečeném protokolu. Skvělá příležitost otestovat chování vyhledávačů při takové změně URL (ano pro vyhledávače je to kompletně nová URL)


Očekávání v rámci SEO


a) snížení návštěvnosti
b) ztráta pozic ve vyhledávání
c) snížení počtu indexovaných stránek

a) Snížení návštěvnosti

Vzhledem k neomluvitelné chybě bylo měření návštěvnosti celý březen "vypnuto" .

b) ztráta pozic ve vyhledávání


Pro sledování vývoje změn na první stránce výsledků hledání jsem zvolil metriku skóre viditelnostiNejvětší propad začal na seznamu až 20 dnech od změny protokolu.


 Google začal zobrazovat verzi stránek s HTTPS v podstatě ihned po jejím nasazení viz obrázek dole. Vrchol 21.4 je způsobený zveřejněním informace ohledně #mobilgideonu .


c) snížení počtu indexovaných stránek

Problém se snížením počtu stránek zobrazených na dotaz site: nastal jen u Seznam.cz, kde vývoj kopíroval křivku v prvním grafu b) Zajímavá situace nastala u vyhledávače Bing.com, který v jednu chvíli vracel stejné výsledky na různých protokolech. V tomto případě se počet indexovaných stránek zdvojnásobil.



Závěr minireportu

Sice ani po 62 dnech nejsme na seznamu na původních číslech, ale pomaličku se tam dostáváme. Čekal jsem to horší. Další hodnocení zkusíme sepsat po 100 dnech na HTTPS.

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz

Jan Kalianko

30.05.2015 11:04:44 http://www.eshopkonzultant.cz O něčem podobném jsem psal před pár dny - Seznam krize, Google při starém, viz. můj článek: http://www.eshopkonzultant.cz/blog/prechod-e-shopu-na-https-ano-ne-proc-co-jak-kdy-kde/

Vít Michalek

30.05.2015 20:21:11 Článek jsem četl a je povedený. Tenhle jsem chtěl sepsat už po 30 dnech, ale nějak mi to nevyšlo. Uvidíme jak se s tím Seznam popere dále, a kdy vyřeší problémy s přechodem na https - indexace, náhledové fotky