Linkbuilding - Analýza odkazového profilu - nástroje

Lehce Vám představím nástroje pro základní analýzu odkazového profilu. Po bezplatné registraci jsou k dispozici statistiky, které Vám pomohou odhalit co je pro uživatelé na Vašem serveru zajímavé, pokud už tedy neproběhl linkbuilding. V tom případě budou statistiky vždy zkreslené o Vaše úsilí.


1. Google Webmaster Tools (GWT) - zdarma

Podle mě ta nejzákladnější služba, kterou můžete pro svoje stránky využívat. Krom dalších důležitých údajů (stav indexu Google, chyby na Vašich stránkách atd.) se hlavně dozvíte, které servery na Vás odkazují, na které stránky a jakými slovy jste propojeni. Pokud Vás budou zajímat změny v těchto datech budete muset využít služeb někoho jiného.


 

2. ahrefs.com - zdarma

Pokud Vám nestačí jen surová data, které je nutné dále zpracovávat a analyzovat je tady nástroj ahrefs.com, který i bez registrace dokáže vygenerovat zajímavé grafy a statistiky.

Zde například vydíte data pro tento server https://ahrefs.com/site-explorer/overview/subdomains/semor.cz

Doporučuji, ale bezplatnou registraci a využívání systému pod přihlášením. Nejste omezování prohlídnutými reporty a je možné v rámci limitů i porovnávat servery mezi sebou.


 

3. MAJESTICSEO.com - zdarma

 Další nástroj, který nabízí zdarma zajímavé statistiky odkazového profilu. Na obrázku níže například vidíte vývoj přírůstků odkazů pro tento server.


 

4. OPENSITEEXPLORER.org - zdarma

http://www.opensiteexplorer.org/links?site=www.semor.cz


Každý z těchto nástrojů využívá vlastní databázi (index) stránek a odkazů. Pokud je odkaz umístěn na již existující stránce (článku, diskuzi, homepage atd.) je těžké určit kdy jej vyhledávače začnou brát v potaz, jelikož nemáme většinou přístup do logů zdrojového serveru, nemůžeme se podívat kdy danou stránku navštívil robot vyhledávače. Jednodušší určení jestli už vyhledávač ví o Vašem zpětném odkazu je, pokud je umístěn na úplně nové stránce. S určitou chybou můžeme říci, že když už je zdrojová stránka zařazena do indexu vyhledávače, měl by o odkazu již vědět. Pravděpodobně o tom odkazu ví již dříve než danou stránku zveřejní. Seznam.cz i Google.cz zařazují stránky do svého indexu až několik týdnu poté co jí navštívil jejich robot (Toto spíše platí o Seznamu)


Další nástroje v podstatě využívají indexu některého z výše uvedených nástrojů:

Pokud znáte jiné kvalitní nástroje dejte mi vědět, rád je doplním do seznamu.


Detailnější popisu služeb MajesticSeo a Ahrefs najdete na adrese http://www.lupa.cz/clanky/souboj-titanu-pro-seo-analyzu-majesticseo-vs-ahrefs/

Službu opensiteexplorer najdete popsanou zde

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz