Každé vyhledávání na Googlu (obecně vyhledávače) má určitou úroveň „záměru“ - informační, navigační, transakční.
Určení významu není vždy jednoduché a jednoznačné. Jednou možnosti jak pomoci s určení významu klíčového slova je prozkoumání samotných výsledků vyhledávání na Google - tedy co Google nabídne za výsledky při hledání daného klíčového slova.
Při každém měření pozic klíčového slova v systému si ukládáme i samotné výsledky ve vyhledávání. Tyto výsledky - konkrétní URL, které Google nabídl procházíme a analyzujeme texty. Z nich se snažím určit o jaký záměr se jedná. Pokud se nám to nepodaří z textů, snažíme se určit záměr ještě z kombinací SERP features (answer box, knowledge graph, ads atd.).
Obsah, který vytvoříte pro informační účely, přitahuje návštěvníky. návštěvníci v této fázi nákupu se zřídka mění na zákazníky - protože hledají pouze informace, což znamená, že nejsou připraveni učinit rozhodnutí o nákupu.
Přesto je stále důležité vytvořit obsah pro tyto potenciální kupující, aby se s nimi seznámili. Až budou připraveni učinit rozhodnutí o nákupu, budou si přirozeně pamatovat, že jste je naučili, co potřebují znát, a mohou vám věřit natolik, aby si od vás mohli koupit.
typická ukázka:
To je situace, kdy návštěvníci hledají porovnání nebo kritéria konkrétního produktu nebo služby - obvykle, když porovnávají více řešení a zvažují výhody a nevýhody každého z nich, aby určili vhodnost pro svou potřebu.
typická ukázka:
Tento záměr posledním krokem návštěvníků a směřují ke konverzi, a není nutné jej více popisovat.
typická ukázka:
Celkově tyto tři typy záměrů pomáhají vytvořit správný obsah pro potenciální zákazníky od povědomí, objevení až po nákup (konverzi).
Pochopení záměru při hledání je začátek, ale pokud ho "pokazíte", váš obsah nikdy nedosáhne svého potenciálu.
Další jazyky máme v plánu a postupně je budeme doplňovat - slovenština,angličtina,italština, ruština, polština, němčina atd.
Právě tyto výše zmíněné typy/významy hledání se snažíme u každého klíčového slova, které u nás měříte určit. Může vám to pomoci při tvorbě správných vstupních stránek. SERP Intent analyzujeme při každém měření z prvních 2 stránek výsledků hledání.
Je to velmi jednoduché, automaticky tuto informaci generujeme ke každému měřenému slovu. Takže nemusíte vynakládat žádnou akci. Živá ukázka z testovacího projektu https://www.semor.cz/view/a46ebbf7efa857ffb8cc854573c73c53
1 komentáře
To je super, lépe mi to pomůže pochopit jak tvořit LP na webu