SERP (search) intent

Každé vyhledávání na Googlu (obecně vyhledávače) má určitou úroveň „záměru“ - informační, navigační, transakční.

Určení významu není vždy jednoduché a jednoznačné. Jednou možnosti jak pomoci s určení významu klíčového slova je prozkoumání samotných výsledků vyhledávání na Google - tedy co Google nabídne za výsledky při hledání daného klíčového slova.

Jak funguje detekce SERP Intentu (záměru)

Při každém měření pozic klíčového slova v systému si ukládáme i samotné výsledky ve vyhledávání. Tyto výsledky - konkrétní URL, které Google nabídl procházíme a analyzujeme texty. Z nich se snažím určit o jaký záměr se jedná. Pokud se nám to nepodaří z textů, snažíme se určit záměr ještě z kombinací SERP features (answer box, knowledge graph, ads atd.).

3 fáze záměru ve vyhledávání

1. Informační záměr

Obsah, který vytvoříte pro informační účely, přitahuje návštěvníky. návštěvníci v této fázi nákupu se zřídka mění na zákazníky - protože hledají pouze informace, což znamená, že nejsou připraveni učinit rozhodnutí o nákupu.

Přesto je stále důležité vytvořit obsah pro tyto potenciální kupující, aby se s nimi seznámili. Až budou připraveni učinit rozhodnutí o nákupu, budou si přirozeně pamatovat, že jste je naučili, co potřebují znát, a mohou vám věřit natolik, aby si od vás mohli koupit.

  • Jak ...
  • Proč ...
  • Co je ...

typická ukázka:

2. Investigační (navigační) záměr

To je situace, kdy návštěvníci hledají porovnání nebo kritéria konkrétního produktu nebo služby - obvykle, když porovnávají více řešení a zvažují výhody a nevýhody každého z nich, aby určili vhodnost pro svou potřebu.

  • Nejlepší ...
  • Top 10 ...
  • Recenze ...

typická ukázka:

3. Transakční záměr

Tento záměr posledním krokem návštěvníků a směřují ke konverzi, a není nutné jej více popisovat.

  • Kup nyní...
  • Sleva ...
  • Nejlevnější ...

typická ukázka:

Celkově tyto tři typy záměrů pomáhají vytvořit správný obsah pro potenciální zákazníky od povědomí, objevení až po nákup (konverzi).

Pochopení záměru při hledání je začátek, ale pokud ho "pokazíte", váš obsah nikdy nedosáhne svého potenciálu.

Které jazyky zpracováváme

  • čeština

Další jazyky máme v plánu a postupně je budeme doplňovat - slovenština,angličtina,italština, ruština, polština, němčina atd.

Ukázka ze systému

Právě tyto výše zmíněné typy/významy hledání se snažíme u každého klíčového slova, které u nás měříte určit. Může vám to pomoci při tvorbě správných vstupních stránek. SERP Intent analyzujeme při každém měření z prvních 2 stránek výsledků hledání.

Jak tyto informace u nás získat

Je to velmi jednoduché, automaticky tuto informaci generujeme ke každému měřenému slovu. Takže nemusíte vynakládat žádnou akci. Živá ukázka z testovacího projektu https://www.semor.cz/view/a46ebbf7efa857ffb8cc854573c73c53

Tomáš Papušek 27.04.2020

To je super, lépe mi to pomůže pochopit jak tvořit LP na webu


Systém SEMOR ovládáme a proto rádi

...

Tomáš Stýskala SEO specialista

...

Daniel Kovalčík SEO specialista

...

Roman Španiel SEO/PPC specialista

...

Tomáš Londa SEO konzultant

...

Stanislav Vasko Online marketing, webová analytika, procesní a aplikační analytik

...

Silvie Dluhošová SEO specialistka