Skóre viditelnosti - vhodná metrika?

Představte si, že měříte 300 klíčových slov na Google a Seznamu. Každý den vidíte přehled, na kterých pozicích jsou vaše stránky, ale jaký to má pro Vaše stránky význam? Kolik uživatelů jste schopni celkově zasáhnout.  Skóre viditelnosti http://www.advancedwebranking.com/user-guide/html/en/ch08s06.html přinášíme do našeho systému.


Postup pro výpočet viditelnosti stránek ve vyhledávačích

Pro každé klíčové slovo je stanovena hranice 30. pozice ve výsledcích hledání pro každý vyhledávač. Za 30. a horší pozici dostane klíčové slovo přiděleno 0 bodů. (vycházíme z předpokladu, že uživatel hledá do 3 stránky výsledků hledání, pak radějí zpřesní svůj dotaz)

Příklad.: Pro svoje stránky www.xxx.tld měříte 3 klíčová slova.

slovo 1 : pozice 1 (30 bodů)

slovo 2 : pozice 12 (18 bodů)

slovo 3 : pozice 45 (0 bodů)

Tyto 3 klíčová slova získala pro daný vyhledávač celkem 48 bodů z 90 možných, což je 53,3 => 54% viditelnosti.

Z čehož plyne, že Vaše stránky vyhledávané na tyto 3 klíčová slova uvidí max. 54% možných uživatelů, ktěří je opravdu hledají.


Níže vidíte skóre viditelnosti pro jednoho z naších klientů (100 klíčových slov) za rok 2013.

Další ukázka metriky jednoho z klientů:

Další ukázka metriky jednoho z klientů:

Myslíte si, že je tato "metrika" vhodná pro sledování vývoje daného webu ve vyhledávačích?

Budu rád za každý názor.

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz, provozovatel COPYWRITERI.cz a po delší době poskytuji SEO/marketingové konzultace.

Vyzkoušej systém na 14 dní zdarma OK, jdu do toho!

info@klenota.com

26.08.2015 14:15:56 Metrika predpoklada, ze viditelnost (prokliky) jsou rovnomerne rozlozene od 1. do 30. pozice, coz neni spravny vychozi bod. Uzitel tedy musi interpretovat metriku spravne v kombinaci s prednimi pozicemi. Urcite je velice prakticky prehled.

Vít Michalek

27.08.2015 10:45:14 Viditelnost != prokliky, ale i tak máte pravdu. V systému se skore viditelnosti zobrazuje jen pro první stránku výsledků hledání, jelikož tu vidí 100% hledajících. Míra prokliku pro jednotlivé pozice je různá, a nejde ji moz zobecňovat - záleží na klíčovém slovu, na výsledcích jaké vyhledávač předloží. Tato metrika spíše říká, kolik % lidí, kteří hledají vaše klíčová slova vás může vidět - proklikovost je menší než % viditelnosti. Nejpřesnější hodnoty lze mít z Google Search console, kde je vidět většina klíčových slov na které se váš projekt zobrazuje. U jednoho projektu mámě viditelnost na slovech s GSC přes 70%, ale proklikovost na těchto slovech je jen 20% - tady se nabízi vyzkoušet změnu titulku, descriptions, přidat microdata, jesetli je možnost při stejných pozicích "přinutit" uživatele přijít k vám.

Vyzkoušej systém na 14 dní zdarma OK, jdu do toho!

Máte dotazy? Zeptejte se nás

Kvalitní support je pro mě základ. Zeptejte se mě na messengeru, odpovím co nejrychleji to půjde.

napiš otázku