Skóre viditelnosti - vhodná metrika?

Představte si, že měříte 300 klíčových slov na Google a Seznamu. Každý den vidíte přehled, na kterých pozicích jsou vaše stránky, ale jaký to má pro Vaše stránky význam? Kolik uživatelů jste schopni celkově zasáhnout.  Skóre viditelnosti http://www.advancedwebranking.com/user-guide/html/en/ch08s06.html přinášíme do našeho systému.


Postup pro výpočet viditelnosti stránek ve vyhledávačích

Pro každé klíčové slovo je stanovena hranice 30. pozice ve výsledcích hledání pro každý vyhledávač. Za 30. a horší pozici dostane klíčové slovo přiděleno 0 bodů. (vycházíme z předpokladu, že uživatel hledá do 3 stránky výsledků hledání, pak radějí zpřesní svůj dotaz)

Příklad.: Pro svoje stránky www.xxx.tld měříte 3 klíčová slova.

slovo 1 : pozice 1 (30 bodů)

slovo 2 : pozice 12 (18 bodů)

slovo 3 : pozice 45 (0 bodů)

Tyto 3 klíčová slova získala pro daný vyhledávač celkem 48 bodů z 90 možných, což je 53,3 => 54% viditelnosti.

Z čehož plyne, že Vaše stránky vyhledávané na tyto 3 klíčová slova uvidí max. 54% možných uživatelů, ktěří je opravdu hledají.


Níže vidíte skóre viditelnosti pro jednoho z naších klientů (100 klíčových slov) za rok 2013.

Další ukázka metriky jednoho z klientů:

Další ukázka metriky jednoho z klientů:

Myslíte si, že je tato "metrika" vhodná pro sledování vývoje daného webu ve vyhledávačích?

Budu rád za každý názor.

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz

info@klenota.com

26.08.2015 14:15:56 Metrika predpoklada, ze viditelnost (prokliky) jsou rovnomerne rozlozene od 1. do 30. pozice, coz neni spravny vychozi bod. Uzitel tedy musi interpretovat metriku spravne v kombinaci s prednimi pozicemi. Urcite je velice prakticky prehled.

Vít Michalek

27.08.2015 10:45:14 Viditelnost != prokliky, ale i tak máte pravdu. V systému se skore viditelnosti zobrazuje jen pro první stránku výsledků hledání, jelikož tu vidí 100% hledajících. Míra prokliku pro jednotlivé pozice je různá, a nejde ji moz zobecňovat - záleží na klíčovém slovu, na výsledcích jaké vyhledávač předloží. Tato metrika spíše říká, kolik % lidí, kteří hledají vaše klíčová slova vás může vidět - proklikovost je menší než % viditelnosti. Nejpřesnější hodnoty lze mít z Google Search console, kde je vidět většina klíčových slov na které se váš projekt zobrazuje. U jednoho projektu mámě viditelnost na slovech s GSC přes 70%, ale proklikovost na těchto slovech je jen 20% - tady se nabízi vyzkoušet změnu titulku, descriptions, přidat microdata, jesetli je možnost při stejných pozicích "přinutit" uživatele přijít k vám.