Proč je důležité pochopit význam průměrného CTR pro Váš projekt?

Každá doména, každá stránka, každý vyhledávací dotaz je rozdílný. Nevyužívejte obecné studie ohledně rozložení CTR ve výsledcích hledání. Nejlepší je využívat vlastní data a snažit se pochopit rozložení CTR pro Váš projekt.


Co tím myslím?

  • návštěvník hledá "citroen berlingo recenze" uvidí můj projekt průměrně na 4 pozici
  • při 75 zobrazeních, má 23 prokliknutí
  • to je 30% CTR pro 4. pozici
Samotná informace o CTR je nic neříkající, pokud nemáme k dipozici očekávané CTR pro danou pozici.
  • očekávané CTR je 70%
  • aktuální CTR je 30%
  • teoretická ztráta návštěvnosti je 40%
Nyní víme, že pro daný dotaz můžeme získat dalších 34 prokliknutí, pokud se nám podaří zvýšit CTR.

Jak na výpočet očekávaného CTR?

Prvním krokem je stáhnout si veškerá data z Google Search Console

Filtrujte svůj brand

Brandové, produktové dotazy dosahují násobně vyšší CTR než je průměrné CTR stránky a je třeba tyto skupiny analyzovat samostatně.

Výpočet výskytů pozic

"Výskyt pozic" je to kolik vyhledávaných dotazů se zobrazuje na stejné průměrné pozici.

1.128 výskytů
2.20 výskytů
3.48 výskytů
4.32 výskytů
5.52 výskytů
Z tabulky výše je patrné, že na 1. pozici se na Google zobrazujeme pro 128 dotazů a na 2. pozici pro 20 dotazů.

K čemu nám tato informace pomůže?

Pro příklad, průměrné CTR na 1. pozic je 45% a je vypočteno na základě 2 výskytů:

  • dotaz A má 50% CTR
  • dotaz B má 40% CTR
  • průměr je tedy 45%
"Očekávané CTR" vypočtené na základě jen 2 výskytů není moc důvěryhodné. Doporučuji zabývat se výsledky, které jsou zpracovány na základě 10 a více výskytů.

Výpočet v Excelu

=COUNTIF(E;E, E2)

Nyní pravidlo aplikujte nad celou tabulkou

Nyní pro každý dotaz a pozici vidíme kolikrát se náš projekt zobrazil ve výsledku hledání.

Hledání průměrného CTR pro každou průměrnou pozici

použijeme =AVERAGEIF

Nyní v posledním sloupci vidím jaké je očekávané CTR pro danou pozici a na základě kolika výskytů byla hodnota vypočtena.

Tip na závěr

Celý tento proces můžete provádět ručně, nebo také můžete využít systému SEMOR, který Vám data připraví na jedno kliknutí. Vzhledem k neočekávanému konci měření pozic v systému bude i tato možnost dostupná začátkem roku 2018.



Článek byl převzat se svolením Dana Petrovice https://dejanseo.com.au/ctr/

Autor: Vít Michalek - Autor systému SEMOR.cz, provozovatel COPYWRITERI.cz a po delší době poskytuji SEO/marketingové konzultace.

Vyzkoušej systém na 14 dní zdarma OK, jdu do toho!


Vyzkoušej systém na 14 dní zdarma OK, jdu do toho!

Máte dotazy? Zeptejte se nás

Kvalitní support je pro mě základ. Zeptejte se mě na messengeru, odpovím co nejrychleji to půjde.

napiš otázku