Zákaznická péče - jako od maminky

Pamatujete, když jste byli nemocní a maminka vám připravovala strouhaná jablíčka s piškotem a heřmánkový čajíček? Stejně intenzivně se Víťa Michálek stará o své klienty.


Minulý týden jsem se dostal do prekérní situace. Některé mé sledované weby od určitého data spadly a já nedokázal najít společný vzorec co to způsobilo. Velkou částí se na tom podílela špatně připravená data, protože jsem projekty nedávno přebral a v Collabimu (ihned překlopeného na Semor) téměř chyběly smysluplné štítky.


Normální postup by byl:

  1.  Podívat se, které části webu byly zasaženy nejvíce (filtrováním různých kombinací štítků – i proto je důležité, mít štítky rozdělené stejně jako v klasifikační analýze slov)
  2. Mrknout v daných oblastech na trendy, zda se neděje nějaká globální událost
  3. Zkontrolovat, zda se propad neudál jen vlivem nástupu konkurence (pokud například nedávno začala sezona, mohlo se probudit několik konkurentů najednou a vy se propadnete z 2. a 3. pozice na 4., což v Collabimu způsobí velké halo. I to už jsem viděl).
  4. Určit důvod poklesu a protiopatření


V postupu zmiňuji to, co se týká pozic a jejich sledování. Předchází tomu hloubání v analytics, určení bodu zvratu – počátku -, průzkum kanálů atd...


Z výše zmíněného byly nerealizovatelné body 1 a 2 (pakliže bych nechtěl provést rovnou analýzu kw a pak exportovat, importovat a filtrovat v excelu jako hyperaktivní myšohryz.)

Bod 3 by šel provést pouze ručně, nicméně byl natolik zásadní, že jsem si vybral pár referenčních kw a pustil se do něj. Už po první desítce jsem věděl "takhle tedy ne".Ale odvážnému štěstí přeje, říkám si, napíšu Víťovi, třeba mi poradí. 


Kdo by taky čekal, že tvůrce Semoru vám udělá funkci na míru. Na počkání. A ještě zdarma.


A cože to ta funkce vlastně dělá?


Zadáte dva body v čase a Semor vám vyexportuje seznam klíčových slov, na které vás konkurence předběhla (v zadaném rozsahu - například jen ta klíčová slova, u kterých jste originálně byli na prvních 5 pozicích). Dostanete výpis všech webů, které se na dané kw dostaly před vás + shrnutí, které weby to byly obecně (například: web A vás z pozic vytlačil celkem 23x, web B 19x, web C 11x ....atd..).


Měl jsem za to, že s vrcholem pro zákaznického přístupu v tomto oboru jsem se setkal, když mi Majestic vrátil peníze za prodloužení subscription, které jsem zapomněl zrušit. A ještě mi slíbili, že moje projekty budou sledovat zdarma další rok, takže kdybych se vrátil, budu mít přístup k historickým datům. Říkal jsem si tenkrát – tohle by se v ČR nestalo. A ejhle, i tady máme milosrdné samaritány.


Díky Víťo.

P.S. již brzy budete mít onu funkci k dispozici všichni.

Autor: Tomáš Londa - seo konzultant na volné noze